12. august 2014

T-shirt ruffle-nederdel

Jeg har længe gerne ville sy en t-shirt nederdel - og selvfølgelig skulle det være en ruffle-nederdel og med disse fire bluser til rådighed blev det til en "ombre-nederdel". Det er imidlertid første gang jeg laver en ruffle-nederdel i strækstof - og det er noget andet end i faststof. Derfor har jeg lavet alle fire rynkelag i hånden!

Jeg har syet et mellemstykke ind mellem lagene og dermed lavet pæne syninger - som man så overhovedet ikke kan se, men jeg bilder mig ind, at det alligevel var den nemmeste måde at sy de rynkede lag på "grundnederdelen"

Halsen på den øverste bluse blev til kanten i linningen. Der er rigtig meget stof i de fire lag så nederdelen er rimelig tung, men blød og behagelig at have på. Jeg ved dog ikke helt om jeg er for gammel til sådan en nederdel og det bliver nok heller ikke en jeg vil bruge på arbejde. Er ruffle-nederdele for tøset til en snart 34-årig gymnasielærer?

Selvom jeg er tvivl om ruffle-looket er for tøset - så har jeg syet rigtig mange ruffle-nederdele især det sidste års tid og det er blevet til to nederdele mere fra "mormor-kassen" som I snart får at se.

4 kommentarer:

  1. For gammel eller ej - det er en super fin nederdel! :-)

    SvarSlet
  2. Den er da super fin, og den er fed med de fire forskellige farver.

    SvarSlet
  3. Den er rigtig fin. Er vild med "ruffleriet". Jeg er en snart 34-årig musikskolelærer og kunne godt tænke mig sådan en :-) ...

    SvarSlet
  4. Jeg stemmer i koret - det er en virkelig skøn nederdel, og selvfølgelig kan du bruge den!

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...