10. august 2014

Stribet drengeundertøj

Som jeg nævnte i mit tidligere indlæg om redesign så skal man ikke ukritisk genbruge alt tøj. Brugt tøj er jo netop brugt og kan have forskellige præg af brug som gør det uegnet til at sy nyt tøj af.

Af de 14 stribede bluser er der flere som er falmet og har små huller og pletter. Disse bluser vil jeg ikke sy bluser til mig selv eller drengene af. Jeg fik ikke taget før-billeder af de oprindelige bluser, men der er her tale om to Marimekko-bluser, som var falmede og havde div. brugstegn. Alligevel er det skønne farvekombinationer og af hver bluse har jeg nu syet en undertrøje og boxershorts til Magnus - også kunne der også blive til et par boxershorts til lillebror med ekstra lag i forstykket til projekt blefri her i efteråret ...

Jeg har ikke formået at få lagt undertøjet særlig godt da det bare er smidt på gulvet da der kom lidt sollys efter en af dagens mange kraftige regnbyer og tordenvejr, der prægede det meste af lørdagen. Det grøn/marineblå-sæt er i interlock - og jeg har brugt bagsiden som front, da forsiden af den oprindelige bluse var meget falmet. Blusens oplægning er genbrugt - men med vrangen ud. Ærmerne var meget brede og her er oplægningen genbrugt i Alfreds boxershorts.

Det andet sæt i støvet blå og beige er i jersey og ikke vendbart, men da farverne netop er dusede så ses det falmede ikke så tydeligt. Jeg har tilsat kontrastfarvet rib til begge sæt og syet alle ribkanterne med "snyde-ribrouleau" (2 syninger)

Jeg synes, at det er ok, at undertøj er syet af genbrugstøj, der ellers måske ikke egner sig til at sy nyt tøj af. Dog skal tøjet ikke været desideret slidt, forvasket og med megen slidtage - for ligegyldigt, hvad man syr af det, så er idéen jo, at det skal være noget nyt/andet og brugbart.

4 kommentarer:

  1. Du har helt ret i din pointe med, at det genbrugte tøj skal fremstå som nyt. Det er nogle superflotte sæt undertøj, du har syet. Kontrastfarverne i kanterne er en rigtig fin detalje!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle fine sæt du har lavet. Og hvor er du bare god til at få syet noget af alt. Det kunne jeg i den grad lære noget af.
    Kh Maria (min-mors-mirakler)

    SvarSlet
  3. Hvor er det fint og super måde at genbruge på:)

    Hvilket mønster bruger du til undertøj?

    SvarSlet
  4. Hvor er du bare god til at genbruge tøj! Smart at bruge de slidte bluset til undertøj.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...