30. juli 2014

TA-DA Boys Month / Juli 2014!

Og her er så mit anti-jantelov-indlæg med alt det jeg har lavet i juli - primært til Boys Month, men det er også blevet til en masse redesign-projekter til mig selv og lidt andre krea-projekter. Ja, jeg har været meget flittig! Min symaskine har været rødglødende og mine hænder kan godt mærke, at de har klippet i meget stof.

Det er ret overvældende og helt fantastisk! Jeg har virkelig fået gang i mit sy-kreaflow, som ellers har været i dvale alt alt for længe! Og for lige at tilføje lidt ekstra irriterende blære-effekt: så har jeg det meste af juli været alene med drengene, samt været på Ærø i fire dage - samt holdt fødselsdag og er ved at flytte rundt på værelserne og lave fælles drengeværelse. Så jeg har næsten kun klippet og syet om aftenen/natten - og nå ja; brugt mange timer på Boys Month updates, besvare mails m.v.

På stativet har jeg fundet det meste af det jeg har syet til Boys Month frem:
Haj t-shirts til drengene
Blå badeshorts (ikke vist, men meget brugt)
Myreshorts (fødselsdagsshort)
Bil-bluse (med forkert hals!)
Redesign bukser (se herunder)

Det er ikke blevet til meget til lillebror - men udover det viste på stativet har jeg syet tre simple "ingen-ble-shorts" til snart-børnehave-drengen. Det er også blevet til seks par boxershorts til Magnus + ærmeshorts, der ikke kom med på billedet.
Forleden aften syede jeg første af tre redesign-bukser til Magnus. Idéen med at bruge voksenbukser til at lave børnebukser er, at man genbruger sidesømmen fra de oprindelige bukser. Det giver imidlertid et andet problem; at man ikke kan lave almindelige bukselommer. Lidt skørt, så ligner de påsyede lommer baglommer - men sidder altså foran. Jeg bruger sjældent strygemærker, men Magnus ville gerne have 67-mærket fra Stof2000-pakken. Bukserne er lavet med flad front og bred elastik i bagstykket.
Jeg har tidligere i dag vist de tre dot-tæpper - også har jeg fået færdigsyet det store patcworktæppe (indlæg senere), som jeg syede forsiden til sidste sommer sammen med det blå tæppe og multifarvede strimletæppe 
Også har jeg ikke fået vist mit jeans-tæppe. Det er syet af resterne fra andres jeans-projekter + en stor lys jeans-nederdel, som var skøn at have så tæppet ikke blev alt for mørkt. Men nu må vi så se, hvor længe der går før jeg får lavet en bagside til det ...
Ja, også har jeg jo fået færdigsyet 10 redesign-projekter med tøj til mig selv - og som I får set meget mere til i august, hvor jeg har redesign-tema med netop disse to stykker omsyet beklædningsdele samt mange andre brugt-til-nyt idéer.

Men nu er juli næsten slut og i august begynder Alfred i børnehave og Magnus i skole! Og jeg får selv travlt med et nyt skoleår, hvor jeg skal forberede undervisning til to danskhold og mit første billedkunsthold, hvilket jeg glæder mig meget til!

Jeg håber nu, at jeg fortsat vil få tid til at sy lidt mere 
- omend slet ikke så meget som her i juli.

9 kommentarer:

  1. Det er simpelthen imponerende hvad du har fået lavet. Jeg har sådan lyst til at sy en masse. Hold op hvor jeg glæder mig til at overskuddet kommer rigtig tilbage.
    Kh Maria (min-mors-mirakler.blogspot.dk)

    SvarSlet
  2. Hold nu fast hvor har du været produktiv!!!!!! Jeg håber de næste par dage at få lidt tid ved maskinerne, men ambitionsniveauet er noget mindre;)

    SvarSlet
  3. Hvor er du vild! Det er godt nok sejt. Her er produktiviteten været noget lavere ;-)

    SvarSlet
  4. Ih, tak for et inspirerende indlæg, Christine! (Ja, og tak for et supergodt initiativ med "Boys Month 2014" med alt, hvad det har betydet af ekstra arbejde for dig). Jeg håber, du får en fantastisk start på det nye skoleår. Du må være fyldt med energi efter sådan en produktiv sommer. Jeg glæder mig til at følge med i dit brugt-til-nyt-tema i august!

    SvarSlet
  5. Waauuu Christine - du er en effektiv "dame" ;-) Stort TAK til dig for "Boys Month", du har jo lagt et kæmpe stort arbejde i det, og jeg synes især dine opsamlingsindlæg hver uge har været en fornøjelse (med et par sommerhusuger i juli har jeg nemlig ikke være online en del af tiden) Så kæmpe tak for det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig! Opsamlingerne har været rigtig gode - tak for dem! :-)

      Slet
  6. Du er bare for vild. Hvor er det lækre sager, du har fået lavet. Jeg er specielt vild med dit redesign, - godt at bruge udtjente ting, som kan få nyt liv.
    Klap du bare dig selv på ryggen.

    SvarSlet
  7. At være super-effektiv! Du skal have lov at prale, blære dig og være stolt! SÅDAN! Væk med den åndsvage Jantelov - jeg er dybt imponeret over at du finder tid og energi til at sy og lave så mange fine krea-projekter! Og oven i det har du også været primus motor bag BM2014! Hatten af, dame :-)))))) Jeg har lidt mere til BM2014, der nok bliver postet som en slags 'efterslæb' i den kommende tid...beklager forsinkelsen :-/

    TAK igen - det har været sjovt og inspirerende at være med! KH L

    SvarSlet
  8. Sikke mange flotte ting du har fået lavet, det kan du sagtens være stolt af og sejt at du går anti-jantelovsvejen. Det er så vigtigt at fejre sine sejre! Og jeg glæder mig til at se dine redesign projekter. Jeg elsker redesign og jeg elsker striber:)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...