30. juli 2014

Skønne dot-tæpper!

Som det sidste projekt her i juli - lavede jeg to skønne dot-tæpper i aftes: det blå og sorte/hvide. Jeg synes, at de er fantastiske da det er blevet nogle bløde og fine tæpper, der er sjove og overraskende hurtige at lave. Jeg klippede og syede begge tæpper i aftes efter at drengene var puttet!

De er lavet af fleece, som er nemt at arbejde med og ikke så hårdt for fingrene at klippe i så jeg kunne sagtens klippe gennem fire lag og dermed hurtigt få lavet de mange små strimler. På det nederste billede kan I se, at tæppet består at to lag stribet kanvas, der er overlocket i kanten. Derefter har jeg syet strimlerne på i cirkler. Da jeg skriftede til hvid har jeg syet de sidste cirkler i en spiral (hvid tråd).

Jeg har allerede forberedt til et stort dot-tæppe, men skal lige have købt noget mere fleece - også skal jeg nok lave en DIY. Disse dots er 50cm i diameter og der går kun lidt over en halv meter fleece til et tæppe.

Også har jeg for et par uger siden lavet det skøre stimmel-jersey-tæppe. Det er både skønt og skørt. Det er lavet af strimler fra div. t-shirts-projekter og jerseyrester holdt i blå nuancer. Udtrykket er sjovt, men også ret rodet - og det tog næsten en hel dag at lave! Det er lavet ved at putte strimlerne gennem huller på et rundt stykke fleece som jeg først har lavet huller i - frygtelig langsommeligt og som I kan se, er det ikke særlig stort ...  Idéen med tæppet er, at man ikke skal bruge symaskine til det, men hvor er det dog bare meget nemmere med en symaskine!

Jeg har klippet en masse jerseystrimler fra de mange andre syprojekter og vil prøve at lave et syet tæppe med dem - det bliver et mere "rodet" tæppe af de mange forskellige rester, hvilket forhåbentlig bliver fint og stofrester-redesign-skønt, mere farverigt og gerne et lidt større tæppe, hvis der er strimler nok til det.

Også har jeg netop taget billeder til mit anti-jantelov-blære-indlæg! Det kommer senere :-)

3 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle sjove tæpper!

    SvarSlet
  2. De er virkelig fede. Glæder mig til en DIY :)

    SvarSlet
  3. De er fine! Har ikke kunnet finde det helt rigtige tæppe til min lille datters værelse, det ku være jeg skulle lave sådan et selv ;)! Glæder mig til diy!

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...