12. juli 2014

Shorts til den forsømte lillebror

Jeg har lige sorteret begge drenges tøj i forbindelse med, at de skal til at dele værelse og dermed også tøjskab - og Alfred mangler ikke just tøj, for hans garderobe er fyldt med det tøj jeg har syet til Magnus og der er flere kasser i de næste størrelser. Alligevel bilder jeg mig ind, at lillebror bliver forsømt og skal da også have nyt tøj som mor har syet særligt til ham.

Så nu har syet et par shorts til ham. De er syet af stof fra "Stof2000 drengepakken" - lækker midnatsblå børstet bomuld og lommer af det fine tratorprint. Da traktorerne er orange og grå, så har jeg lavet orange kontraster med kantbånd om lommerne og dermed fremhæves den orange farve frem for at den grå og blå farve strider mod hinanden - altså et visuelt trick ;-)

Et syteknisk trick er at klippe hakker i buerne før man vender lommerne - et trick jeg kender, men sørme har glemt her og derfor bulker de i den øvre kant. I stedet for pipingbånd har jeg blot klippet kantbåndet over på midten og syet det i som en flad pyntekant.

De er lidt store til den bette mand med de korte ben - men så kan de måske bruges et par somre :-)

6 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er de fede.
    Jeg er helt vild med dem!

    SvarSlet
  2. De er super skønne! Elsker den blå farve sammen med orange.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine - heldige lillebror! Jeg kender også godt det der med at selv om der er tøj at arve til den mindste, så vil man alligevel også gerne sy noget unik og specifikt til dem... :-)

    SvarSlet
  4. Flotte shorts - elsker når der kommer lidt kontrast til det blå ;o)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...