25. juli 2014

Redesign: fra XL til XS

Som jeg skrev og viste her - så har jeg netop fået en kasse med min mormors tøj, der skal syes om primært til andet tøj til undertegnede og til drengene. Min mor var en stor dame da jeg var barn - også elskede hun striber. Jeg udvalgte 14 stribede bluser, hvoraf jeg allerede har syet disse 5 temmelig store bluser om til bluser og sommerkjoler i størrelse Christine. Det er egentlig ret nemt at formindske og tilpasse bluser, men det skal alligevel gøres ordentligt for at resultatet bliver brugbart og ikke ser omsyet ud.

Jeg har lavet mange redesign projekter tidligere (se her og her) - både tøj til drengene og til mig selv, men jeg har her i juli fået færdiggjort rigtig mange nye projekter. Redesign er skønt i så mange henseende også er det en spændende kreativ proces at forvandle noget gammelt og "ubrugeligt" til noget nyt og brugbart.

Efter Boys Month vil jeg vise mine mange nye redesign-projekter frem - bl.a. disse fem bluser inklusiv en minitutorial samt tips til at bruge alle stofrester! Af disse bluser har jeg kun smidt afklippede sømrum ud - ellers er alt stof genbrugt.


I får lige et sneakpeak: 10 redesign-projekter syet i løbet af de sidste 10 dage + et jeanstæppe, "ryatæppe" også selvfølgelig drengetøj. Fra venstre er det en to-lags rufflenederdel, en tre-lags rufflenederdel, en t-shirt ombre-nederdel (fire lag), hørnederdel, viscose tunika, sommerkjole, tunika, langærmet bluse, cardigan og en sommerkjole (natkjole)

7 kommentarer:

  1. Wauw en imponerende gardarobe du har fået syet dig. Dejligt at din sy glæde og lyst i den grad er kommet tilbage. Det smitter.
    Kh Maria (min-mors-miakler)

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor er du effektiv - det glæder jeg mig meget til at se!

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor du har fået lavet meget om - respekt! :-)))) Det er et vidunderligt og miljøvenligt koncept. Jeg ser frem til dine kommende tutorials :-)

    SvarSlet
  4. Fantastisk! Det glæder jeg mig til at se - det hele!
    Er selv blevet ret vild med ideen om re-design, så glæder mig til at suge til mig af ideer!!

    SvarSlet
  5. Ej, hvor er du god! Er spændt på at se det hele! :-)

    SvarSlet
  6. Wow, en masse! Jeg er også spændt på at se mere og ikke mindst se hvordan du redesigner i praksis.

    SvarSlet
  7. Wow, hvor er du god! Sikke en fin måde at bruge tøj på igen:)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...