15. juli 2014

Når det er for sent og varmt at sy ...

Jeg er en rigtig natteravn og elsker at kreasysle om aftenen/natten - det har jeg altid gjort og nu er det også på denne tid af døgnet, at det er muligt at få lidt tid og ro til de mange kreative projekter jeg gerne vil lave ... Men mit krearum ligger mod vest og trods nedrullede gardiner, så kan de ikke holde varmen ude når solen bager ind hele eftermiddagen og aftenen. Så der er ret ulideligt at være derinde - og alligevel kravler jeg rundt på gulvet og laver mønstre og klipper stof.

Med så meget jeg har syet gennem tiden: næsten alt Magnus tøj fra han var 6 mdr. + tøj til butik og egen drengetøj-shop (minLaban - nu nedlagt) - så undrer det mig egentlig, at jeg laver flere syfejl. Men jeg laver engang i mellem fejl - f.eks. her, hvor jeg først efter at have undret mig over at halsribben var anderledes at sy på - opdager jeg har har klippet to forstykker! ÆV - og det er ellers så skønt et blusemønster og fin kombination af stof ... Jeg har ikke stukket halsen ned, men jeg tror ikke, at jeg gider at sprætte op. Tror egentlig, at den er ok når han har den på og ellers må han jo nøjes med at bruge den herhjemme :-)

4 kommentarer:

  1. Kender det, tror altid man kan komme til at lave en eller anden fejl i et uopmærksomt øjeblik! Jeg lavede samme fejl for lidt tid siden - opdagede det heldigvis inden sammensyning. :)

    SvarSlet
  2. Den slags sker også for mig ... Senest har jeg klippet stof ud til en nederdel til mig selv, og da jeg skulle til at sy, opdagede jeg, at jeg havde klippet ud i en forkert (læs: for lille) størrelse ... Jeg havde lige glemt, at mit bækken fylder lidt mere efter fødslen af min datter ...

    SvarSlet
  3. Jeg kan også skrive under på fejl der sker i uopmærksomme øjeblikke...men ellers en dejlig bluse :-)

    SvarSlet
  4. jeg laver også fejl indimellem... eks har min datter en kjole der er lidt høj i halsen... og jeg undrede mig over de havde lavet en jersy kjole med så dårlig pasform.. notere at jeg heldre må klippe halsen foran lidt dybere næste gang.. indtil jeg omdager at kjolen realt er syet af to bagstykker...

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...