4. juli 2014

Krøllede shorts til Magnus

Magnus er vokset meget i højden - men ikke i bredden og derfor kan han stadig passe to år gamle shorts, altså fra han var 4 år - de er bare noget kortere til ham nu! Jeg syet lidt til ham sidste sommer, men nu er det vist på tide, at han får nyt sommertøj! Med få undtagelser er han glad for det tøj jeg laver til ham - men han er dog begyndt at være mere kritisk - men ikke "jeg-vil-hellere-have-købetøj", men "jeg-vil-have-det-sådan".

Hans kriterier til shorts er derfor mange og specifikke. Det vigtigste er, at han skal kunne løbe stærkt i dem! Det skal sidde godt om livet og ikke falde ned når han løber. De må ikke være "tykke" - her mener han "stift" stof - ja, også må de da godt være lidt seje.

De øverste shorts syede jeg forleden aften. De er syet af blød army-twill og med orange detaljer for at pifte dem lidt op, men ellers ret simple. Men de er for "tykke" og store, mener han - fordi han er vant til de for små shorts, så virker normal-størrelse(116) for stort! De sidder ellers fint på ham, men kan godt se at de måske er lidt brede i benene. Bagpå har jeg lavet en detalje med "racer-bånd" han godt kan lide. Jeg håber dog, at lokke ham til at bruge dem ...

Andet par shorts har jeg syet i dag - og jeg håber, at de opfylder hans krav! De er syet i skøn skjortestof (fra den Kæmpe-drengepakke) og er derfor tynde og rare at have på - også synes jeg, at ternet stof er så fint til drenge. Magnus´ ynglingsfarve er rød og derfor er der røde syninger og rødt fór i de skjulte sidelommer - jeg har åbnet lommen på billedet for at man bedre kan se dem. Ellers er de supersimple med isyet elastik bagpå og flad foran.

De sidste bukser har jeg lige hævet ud af tumbleren. Jeg syede dem i aftes i min iver efter at afprøve cargobukse-mønsteret fra drengepakken. Dette er dog testbukser for at se om pasformen og længden passer Magnus. Jeg har derfor lavet en del ændringer, hvor jeg har undladt en del detaljer herunder lommer og gylp. Hurtigt kunne jeg se, at de var for brede i taljen og har lavet indsnit foran. Jeg har syet dem af blød demin (igen fra drengepakken) og jeg har valgt at bruge den melerede blå bagsiden som forside og forsiden i kilen bagpå. Magnus synes, at de er alt for tykke og de er også for store om hans lille numse - men nu er de tumblet og passer måske bedre ...

Ja, og som titlen og billederne viser - så har strygejernet ferie! Krøllede shorts eller knickers fra tumblerne tager sig ikke særlig godt ud - heller ikke i skønt sommervejr! Men nu er jeg da kommet i gang med at sy nyt sommertøj til storebror - omend han vist skal overtales til, at man godt kan løbe hurtigt i de nye shorts ...

12 kommentarer:

  1. Du får da rigtigt produceret fra drengepakken....rart at få lidt inspiration til brug af stoffet hvis man nu skulle være så heldig at vinde pakken :)
    Det lyder til at I også får en dejlig weekend...nyd den og god fejring :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - sådan en drengepakke giver lyst til at sy en masse og nu har jeg endelig mere tid og overskud til at være kreativ igen :-)

      Slet
  2. Super produktiv!
    Shorts er godt. Det kommer hurtigt i anvendelse og ungerne er som regel glade for dem. Synes ofte det med størrelser kan være svært. Bliver ofte forundret over hvad de kan passe/ikke passe. Gør det ekstra svært at sy på bestilling ;-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det kan være lidt svært at sy til andre - børn er ret forskellige i højde og drøjde!

      Slet
  3. Flotte shorts! Du er altså god til at få nogle fine detaljer med. Det ser fx rigtig godt ud med orange til de armygrønne shorts. :-)

    SvarSlet
  4. Skønne shorts!
    Rigtig fint stof de ternede er af.

    Det er da skønt han har en mening om hvordan tingene skal være, det er fordelen (/ulempen) ved at mor kan sy det lige som man ønsker! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla - ja, det er jo specifikke krav, der er mulige at opfylde :-)

      Slet
  5. Seje shorts! Og ja, det er da også for kedeligt at stryge - specielt når solen skinner så dejligt! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og drenge er vist ligeglad med krøllet tøj - de ses bare ret tydeligt på billeder!

      Slet
  6. Rigtig god lørdag til du og dine kære,

    flotte shorts du har syet:-)
    Du er så produktiv, det er dejligt.

    Min datter har fået slogt kunst til Holbæk Sygehus, så vi er stolte:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/07/solgte-malerier.html

    Sommerhilsner fra Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina - og sikke fine malerier din datter har lavet, kan godt forstå at I er stolte :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...