20. juli 2014

En masse redesign-projekter

Jeg kom hjem fra Ærø med en flyttekasse med tøj - primært min mormors gamle tøj som ellers skulle gives til genbrug. Nu har jeg taget det med hjem - til genbrug. Min mormor var meget kvalitetsbevidst og derfor er tøjet i gode materialer og velholdt på trods af, at meget af det er mange år gammelt. Hun var - ligesom jeg - meget glad for striber og jeg hapsede disse 14 stribede bluser, der skal bruges til tøj til drengene og undertegnede.

Da jeg ikke just mangler stof eller syprojekter - så har jeg sorteret tøjet og bestemt mig for, hvad jeg skal lave af de enkelte beklædningsdele. Desuden fik jeg klippet til tre bukser til Magnus, to nederdele af to store kjoler + to ruffle-nederdele af to andre kjoler, tre par ærmebukser til Alfred, shorts og t-shirt til Magnus og baglommer til grydelapper.

Jeansnederdel og øvrige bukser + jeansrester er blevet til et skønt jeanstæppe (mangler bagside, så får I det at se) og de fire ensfarvede bluser i midten er blevet til en nederdel og den smalstribede nederdel er også syet og i brug (billeder senere) Men der er stadig til mange flere syprojekter ... (er spændt på at sy noget af de skønne turkise prikker!)

Jeg elsker at genbruge tøj og lave noget, der egentlig ikke fejler noget, men ikke umiddelbart kan bruges som det er - til noget nyt tøj eller andet, der bliver rigtig fint og ekstra skønt, da der er brugt genbrugsmaterialer. (se evt. mit Brugt-til-nyt tema) Selvom det er min mormors tøj, så er der ikke den store affektionsværdi i genbrugen af hendes tøj, da meget af det har jeg aldrig set hende i eller kan huske, men jeg synes alligevel, at det er dejligt, at få lov til at genbruge hendes tøj til nye ting til mine drenge og mig selv.

7 kommentarer:

  1. Super idé - det er jo gratis, og samtidig godt for miljøet!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  2. Herlige projekter, du har planlagt :) og ja, genbrug er super! Ikke alene er det billigere, godt for miljøet og for klimaet - det giver også unikt tøj, som ingen andre har! Win-win med en ekstra win!

    SvarSlet
  3. Tak for god inspiration! Jeg har også en bunke aflagt herretøj liggende, som skal blive til nyt drengetøj.

    SvarSlet
  4. Sikke noget fint stof, dejligt at du kan genanvende det - det er noget som jeg gerne vil blive bedre til at få gjort.

    SvarSlet
  5. Hvor er du effektiv! Jeg glæder mig til at se hvad du får ud af det - særligt baglomme-grydelapperne, det lyder spændende. Jeg synes også det er så lækkert at kunne genbruge - af mange grunde, men synes indimellem det er svært at få brugt aflagt tøj til noget nyt, da jeg ofte synes at det stof der bliver tilbage er for småt til at bruge til noget, så glæder mig til at få lidt inspiration.

    SvarSlet
  6. Det er en fantastisk idé. Og sikke en orden du har :)

    SvarSlet
  7. Lækre (genbrugs)- stoffer...glæder mig til at se hvad det bliver til :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...