18. juli 2014

DIY: Batman-masker

Jeg har lavet to Batman-maske-mønstre: str. 2-4 år og 5-10 år. Størrelserne er vejledende, men med en lillebror på 2½ og storebror på 6 år kunne jeg se, at der var behov for to størrelser masker. Beklager billedkvalitet - de er taget om aftenen.

Maskerne er lavet af hobby-filt og er nemme at sy. De er i to lag for at gøre masken mere fast/stabil - også giver det en fin finish, at elastikenderne er skjulte og masken er vendbar.

Du skal bruge:
Filt, saks, symaskine(kan syes i hånden) og tråd
Elastik 5mm: 25 cm til 2-4 år // 28 cm til 5-10 år

Mine Batman-maskemønstre: kan hentes gratis her: 2-4 år // 5-10 år

 1: Print og klip masken ud - og klip derefter 2 x maske i filt

2: Sy rundt om øjenhuller ca. 2mm fra kant - sæt evt. knapnåle

3: Sæt elastikken fast  i begge sider ved markeringerne. 
Enderne skal stikke ca. 1 cm ind mellem de to lag.

4: Sy hele vejen rundt i yderkanten og sy en ekstra gang over elastikken
6: Trim evt. kanter - og du er færdig med din Batman-maske!

God fornøjelse med at sy seje Batman-masker til en dreng du kender, der også
er vild med Batman - ligesom mine to drenge.

Har du også lyst til at sy en Batman-kappe - kommer en DIY snarest :-)

2 kommentarer:

  1. Tak for meget fin diy. Kan man stadig nå at være med i boys month, for så vil jeg meget gerne tilmelde mig. Kh Maria (min-mors-mirakler.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, at du har lyst til at være med - du kommer straks på listen :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...