26. juli 2014

DIY: Batman-kappe

Så fik jeg endelig lavet den længe lovede billedvejledning til syning af Batman-kappen! Jeg har lavet mønster i to størrelser ligesom maskerne - se Batmanmaske-DIY, nemlig ca. 2-4 år og 5-10 år. Da det er ret bøvlet at lave pdf af så stort et mønster (mange ark, der skal klistres sammen) - så kan mønsteret købes af mig. Det koster 35,-kr inkl. forsendelse også får du det tilsendt udklippet sammen med tilhørende maske. Du kan selvfølgelig også lave dit eget mønster ud fra billederne her.
  • Du skal bruge:

  • Sort bomuldslærred: 2-4 år 60cm - 5-10 år 75 x 140 cm
  • 3 cm - 2cm bredt sort velcro

  • Fold stoffet på midten og klip kappe mod fold
  • Klip 1 x "halskravebånd" 6 x 42 cm
Kappen ser nu således ud - før enderne er hæftet.

Fold kravebåndet på midten og sy enderne. Sy først på tværs - fold indad langs syningen og sy langs den åbne kant hen til markeringen 7 cm inde. Dette er en nem måde at sy hjørner på, der skal vendes. Vend og vupti har du nogle fine hjørner. Pres/stryg kravebåndet og vend sømrum indad i begge sider i midteråbningen før påsyning på kappen.
Placer kravebåndet i halsåbningen og sørg for, at kanten for og bag ligger lige over hinanden. Husk, at det er et lige stykke du skal sy på en bue - så sæt passende med knapnåle og før kappestoffet fremad mens du syr for at undgå folder. Start ved venstre halsåbning og sy stille hele vejen rundt mens du sørger for at sy gennem alle lag.

Også er det bare i gang med at sy kapper til din lille Batman :-)

4 kommentarer:

  1. Sikke en fin DIY! Hvis min søn havde den mindste interesse i Batman, ville jeg sy en kappe til ham, men han er (endnu) fuldstændig ligeglad med superhelte i kapper ... Til gengæld synes han, at Lynet McQueen er ret sej ...

    SvarSlet
  2. Jeg vil meget gerne købe sådan et sæt :) hvordan gør jeg det?

    SvarSlet
  3. Kan man stadig købe dette mønster??

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...