13. juli 2014

Bluser ligesom far (redesign)

Min mands store passion er musik - både at høre og spille musik (bas). Jeg har tidligere vist billeder af tøj jeg har syet med hans vinyler som baggrund, f.eks. her og pladesamlingen vokser støt. Hans store musikinteresse afspejles også i hans tøj, hvor han praktisk talt ikke har andet end band t-shirts og band-trøjer.

Nogle gange køber han t-shirts som han ikke kan lide eller i en forkert størrelse - og dermed perfekte til redesign: fra fars tøj til Magnus´ tøj. Det er blandt andet blevet til disse to bluser jeg syede i vinter og t-shirten jeg har syet for nylig og vist frem til Magnus´ fødselsdag. Det øverste billede er netop fra Magnus´ fødselsdag, hvor han fik en masse LEGO som både far og søn hyggede sig med at bygge (i hver deres band t-shirt)

Bluserne er lavet med snyde langeærmer og med en snyde ribrouleau - foldet på midten syet på fra vrangsiden, vendt til forsiden og stukket ned. Kræver lidt præcision at få syningen pæn på begge sider, men giver en pæn kant.

Det sorte t-shirt er mandens sidste bands egen t-shirt af deres EP-cover. Bandet er nu gået i opløsning og han spiller nu i et andet band - og t-shirten er syet om til en fin bluse til Magnus. Mustasch-blusen kalder Magnus konsekvent for "overskæg-blusen" og af vaskefnulder ses, at den er brugt meget.

I det hele taget synes jeg, at redesign er fantastisk. Fra-brugt-til-nyt-projekter er nogle skønne kreative processer - "hvad kan jeg lave af nyt og brugbart af en gammel og kedelig ting". Du kan se andre af mine Brugt-til-nyt ting her

3 kommentarer:

  1. God idé - det må jeg prøve! Min mand er begyndt at træne til en ironman, så nogle at hans bluser/t-shirts sidder ikke så godt længere - de vil da være helt perfekte til den ældste. Tak for en god idé!

    SvarSlet
  2. Det er en super god idé.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...