9. juli 2014

Blåt i blåt sengetæppe

 
Selvom jeg bliver ved med at sige, at jeg "intet" får lavet kreativt - så har jeg trods alt fået lavet "lidt" det sidste års tid selvom bloggen har været meget nedadgående mht. antallet af indlæg og heraf også kreative indslag. Min blog har eksisteret i over 5 år og i de første 3 år har jeg været meget produktiv og vist de fleste af mine kreative projekter frem på bloggen. Med to aktive drenge og fuldtidsarbejde (heraf et års pendlen fra Aarhus til Skive!) var det naturligt, men stadig meget frustrerende, at der ikke var overskud til det kreative.

Men nu er jeg ved at være tilbage i "god kreativ form" og jeg elsker det! Har syet næsten hver dag de sidste uger - hvor jeg har fået lavet mere end det sidste halve år! (i hvert fald mht. at sy drengetøj)

Nå, tilbage til indlægget! Jeg vil gerne vise jer det sengetæppe jeg syede som noget af det første efter, at jeg fik mit fantastiske sy/krea/arbejdsværelse i vores hus som vi flyttede i sidste forår/sommer. Jeg har et enormt stoflager og derfor er jeg konstant i gang med "projekt-brug-af-lageret". Blandt andet har jeg meget blåt bomuld i mange nuancer - mere end nok til et sengetæppe til Magnus´ nye værelse. Det er syet af strimler på 15 cm. og er tænkt som et hav eller himmel, der går fra lys til mørk. Bagsiden er ensfarvet koboltblå. Hver tredje strimmel er "quiltet".

Jeg har lavet forside til to tæpper mere, der skal bruges i haven, men da de stadig mangler bagside - så måtte sengetæppet fungere som picnictæppe til børnene i lørdags, hvor familien var til boller, jordbær og kæmpe lagkager. Du kan se billeder af begge mine skønne drenge i haj t-shirts her

23 kommentarer:

  1. Dejligt enkelt og alligevel fantastiske farver at se på :) Det er godt at få brugt fra lageret og nogle gange skal der bare lige den gode idé til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne - og ja, det er skønt med sådanne projekter :-)

      Slet
  2. det er blevet super fint :) dejligt med stort lager, men kender kun alt for godt til det med - brug af lager, den kører også flittigt her :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det et flot tæppe!
    Sikke et arbejde :o).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maj - og det var egentlig ikke så slemt når strimlerne var lavet :-)

      Slet
  4. Det ser vildt godt ud! Det er jo lige mine farver.

    SvarSlet
  5. Hvor er det et lækkert tæppe! Både farver og form er virkelig skønne. Jeg tager hatten af for din tålmodighed - det må have været et stort arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Det er egentlig ret simpelt tæppe med brede strimler - så det tog ikke så lang tid at lave :-)

      Slet
  6. Man kan ikke altid nå de man gerne vil, kender det selv alt for godt. Men det er et flot tæppe du har fået lavet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja, vi er vist mange, der godt kunne bruge ekstra timer i døgnet :-)

      Slet
  7. Det er et virkelig smukt tæppe, i skønne farver (og billedet med jordbærene er skønt!). Jeg har overvejet noget lignende med mine mange retro rester. Hvordan er hver 3. strimmel quiltet?
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette. Quilte betyder bare, at der er syet igennem alle lagene for at holde dynen indeni på plads - ellers krøller den samme ved vask.

      Slet
  8. Nøj hvor er det et lækker tæppe! Er vil med ombre-looket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - nu jeg ser billeder får jeg helt lyst til at lave et tæppe, hvor "ombre-effekten" er mere tydelig :-)

      Slet
  9. Åh, hvor jeg kender de kreative tørkeperioder, men også de perioder hvor man spytter den ene kreationer efter den anden ud af maskinen - desværre er der flest af de første... Men det gode ved at blogge, synes jeg, er at man ved at gennemse ens egen blog kan se at man ofte har fået lavet mere end man bilder sig selv ind. Sådan har jeg det i hvert fald tit.
    Og virkelig flot sengetæppe. Der er virkelig meget liv og spil i det, selvom det "kun" er ensfarvede stykker. God idé! Og super godt billede øverst - der burde altid være jordbær på tæppet ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Sofie - og ja, drengene ville også ønske at der altid var jordbær ;-) "Tørkeperioder" er frustrerende, men ja - der bliver jo alligevel lavet lidt

      Slet
  10. Det er vel nok et lækkert tæppe! Ser frem til at se de andre versioner... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann-Katrine - og ih, nu må jeg vist hellere få syet de bagsider ... !

      Slet
  11. Dejligt tæppe!! Kan godt lide, at det minder om havet og himlen.
    God dag
    Karen

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...