25. juni 2014

En ung fotograf


Magnus kan godt lide at tage billeder med mit spejlreflekskamera og han er faktisk god til at tage billeder. Disse er et udpluk af de billeder han tog i går eftermiddag i haven, hvor han tog adskillige gode af lillebror. Jeg synes ikke, at et dyrt kamera er legetøj, men han får lov under opsyn at bruge det med rem om halsen. Kameraet er stadig lidt tungt og klodset for hans små hænder og jeg vil ikke have at han piller ved nogle indstillinger.

Det er nu sjovt at se ham fotografere og udvælge motiver omend de ofte er ret tilfældige. Billeder taget af børn og i børnehøjde får en anden synsvinkel og fokus - og gennem Magnus´ billeder får vi mulighed for at få et indblik i et barns måde at se verden på og overraskende mange af billeder bliver faktisk ganske gode.

8 kommentarer:

  1. Kan godt forstå at du er øm omkring dit kamera, jeg har det ligeså med mit.
    Når det er sagt, har han nu klaret det godt. En talentfuld lille mand, med spirende talent.. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg bliver lidt nervøs når går rundt med det selv - men prøver også at vise ham tillid og tro på, at han godt kan styre det og han kan rigtig godt lide at tage billeder :-)

      Slet
  2. Hvor er det da nogle fine billeder....det kan være han bliver en stor fotograf en dag bare fordi han fik lov at "lege" med et dyrt kamera :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tror vi skal finde vores gamle digitalkamera frem - hvor det så end er ... En af hans venner har fået lov til at "lege" med et gammelt digitalkamera og de synes jo, at det er sjovt at tage billeder.

      Slet
  3. Meget fine billeder din søn har taget. I må da vist snart overveje at give ham hans eget kamera, det behøver jo ikke være dyrt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, bestemt - vi har vist et lille digitalkamera liggende som jeg ikke er så øm over :-)

      Slet
  4. Det er han da brand skarp til! Og, det er da en super sjov måde at få lidt indblik i hvilke motiver han syntes er spændende. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig rigtig sjovt at se hans billeder - verden ser lidt anderledes ud gennem en 6-årigs øjne :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...