29. juni 2014

Batman fødselsdag

I går holdt vi fødselsdag for Magnus - 6-års for 6 friske drenge. (Se invitationerne her) Sidste år holdt vi kun fødselsdag for familien og havde kage med i børnehaven. I år skulle han have en ordentlig fødselsdag - en drengefødselsdag med Batman-tema! Jeg har designet masker og kapper - og syet 6 x str. 6 år + 1x str. 2 år til lillebror, der så sandelig er kommet i "Batman-alderen".

Alle billederne er taget med iPad - for på selve dagen gik det hele så hurtigt at jeg ikke nåede at få taget særlig mange billeder. Jeg ville ellers så gerne have haft et billede af alle drengene med kapper og masker - men de sad ikke stille særlig lang tid ad gangen og kage + tømte slikposer havde hurtigt virkning på deres i forvejen utrolige energiniveau!

Men det var en rigtig god fødselsdag og Magnus var rigtig glad - og det er selvfølgelig det vigtigste. Det er nogle gode venner han har, men selvom jeg jo er vant til at være drengemor - så bliver forældrenes pædagogiske evner sat på prøve når hjemmet invaderes af yderligere 5 glade og højlydte drenge!

Jeg har lavet pdf-filer af maskerne, men skal lige finde ud af, hvordan jeg får lagt dem på bloggen så I kan downloade dem. Kapperne er straks vanskeligere at lave til pdf´er - men kan sendes som færdigklippet mønster, hvis nogen er interesserede.

15 kommentarer:

  1. Du er for sej! Hvis jeg var en dreng, så ville jeg ønske mig dig som mor! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød Ann-Katrine - hvis du var dreng og 6 år formoder jeg ;-)

      Slet
  2. Du er simpelthen så sej Christine og fyldt med gode ideer ;-)

    SvarSlet
  3. TAK for inspiration! Jeg kommer helt sikkert også til at lave en batman-fødselsdag på et tidspunkt! :-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, superhelte-stadiet kan man vist ikke undgå når man har en dreng - og personligt synes jeg, at hjemmelavede kapper og masker er helt ok - frem for de syntetiske kostumer man kan købe ...

      Slet
  4. Så fin en ide, og jeg er uden tvivl om, at Magnus havde en uforglemmelig dag.
    Rigtig god sommer til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Helena - ja, det var en skøn dag med nogle glade drenge :-)

      Slet
  5. Hvor er det fint og gennemført, jeg kan tænke mig at der var 6 MEGET glade drenge til fødselsdag...
    Og 5 top frustrerede mødre, som skal stikke den... Ha ha..!! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja meget glade drenge, men de har jo ingen anelse om, hvor meget tid jeg har brugt på at lave kapper og masker m.v. til dem. Jeg synes til gengæld, at det er svært at hamle op med en fødselsdag, der er holdt i et "legeland" af en eller anden slags - som børnene synes er fantastisk ...

      Slet
  6. Hvem der bare var dreng i din stald! Sikke en fest! tak for inspiration!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  7. Det er simpelthen så fedt og overskudsagtigt det der! :)
    Jeg bruger Dropbox, når jeg skal have pdf'er til download på bloggen. Det er dejligt let. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og tak for tip, må lige kigge nærmer på Dropbox :-)

      Slet
  8. Hvor er de fine. Beundre dine evner. Du er en RIGTIG drengemor.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...