18. marts 2014

En uge uden telefon ...

Kan man leve uden sin mobil? Svaret er selvfølgelig Ja! Men i en travl hverdag, hvor jeg pt. har over en times kørsel mellem bopæl og arbejdsplads - to små børn i institution og en mand, der skal hentes på hans job, så er det lidt vanskeligt at skulle undvære sin mobil ...

Sidste onsdag forsvandt min mobil på mystisk vis mens jeg underviste. En uge uden mobil. En ugen uden den lille, men yderst praktiske elektroniske genstand,der gør det muligt at få kontakt med andre - og andre kan få kontakt med mig. Og lige gyldigt hvor ikke-materialistisk man forsøger at fremstå - så er der her tale om en genstand, som i et udpræget omfang er blevet en del af en og forbindes med en lang række følelseladede, personlige og private elementer.

Mine billeder af mine børn. Mine SMS-beskeder. Min kontaktliste. Mine noter og hvad jeg ellers havde liggende på den mobil... Men den er væk og det lille utopiske håb om, at den måske ville dukke op er for længst slukket.

Men den travle tilværelse fortsætter - og udsigten til at få en ny mobil ligger ikke lige for, så det bliver måske en uge mere uden mobil ...

En kedelig opdatering herfra. Uden at turde love for meget - så håber jeg så sandelig snart at få tid og energi til at berette om noget mere opløftende :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor frustrerende - Det er MEGET svært at undvære sin mobil... Selv hvis man ikke tænker på brugen i forhold til sociale medier

    SvarSlet
  2. Øv øv hvor træls, håber på mirakler for at den dukker op, for ja den er og bliver uundværlig i en travl hverdag.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...