23. februar 2014

Nye sider i min artjournal

Det er ved at være længe siden jeg sidst har vist billeder fra min artjournal - og der bliver heller ikke lavet så meget i den. Jeg havde ellers håbet på, at jeg kunne nå at blive færdig med denne min første artjournal i januar, hvor næsten alle de sider jeg har vist her på bloggen, er lavet. Jeg gik lidt i stå med at få færdiggjort nye sider - fordi jeg i stedet har brugt til på at lave forskellige baggrunde og er gået i gang med at lave en masse nye bøger. Jeg synes nemlig, at det er rigtig spændende at lave bøgerne - altså selv bogbindingen: finde materialer, forberede og sammensætte papir samt afprøve forskellige teknikker til at sy bøgerne. 

Øverst er vist mine første forsøg med håndtegnede "freehand" mandalas inspireret af en dygtig kunstner, der desværre kun viser sine mandala-billeder på instagram @emilylagore. Hendes artjournals er fantastiske med skønne baggrunden lavet af forskelligt papir og collager med bl.a. maskingtape, emballage, vintage og frimærker. Jeg har efterfølgende lavet rigtig mange mandalas i en lille bog jeg har lavet af et Sjöden-katalog, men det er ret omfattende at tage billeder af dem alle (27!) - nogle af dem har jeg imidlertid vist på instagram @turkisshop. Det er ret meditativ at tegne mandalas lidt á la zentangle-tegning.

Næste billede er en side om at lade sig inspirere af andre for at kunne udvikle sin egen kreativitet, hvor de grafiske blade er forstørrelser af Tricia Guilds stoftryk. Den grønne side er blot en baggrund lavet af restmaling - det er Magnus, som har blandet farven.

Carpe Diem dobbeltsiden har jeg lavet fra bunden af og på instagram har jeg lavet et diashow med billeder af hele processen og hvilke materialer jeg har brugt undervejs. Jeg synes dog stadig, at der mangler lidt i bunden - måske skal der nogle blomster eller andre planter?

Det sidste billede er af den sidste dobbeltside i min artjournal - og er en baggrund jeg har arbejdet med af flere omgange, men endnu ikke fundet ud af, hvad jeg skal lave på disse sider. Jeg har her fundet mine akvarel neocolor-kridt frem fra gemmerne - men uden et gessounderlag så er det ikke nemt at tegne direkte på avispapiret, der suger for meget vand. Jeg har lavet baggrunden på alle sider i bogen og nogle af baggrundene har taget lidt tid at lave - men mange af dem har været færdige længe uden, at jeg har fundet på noget at tegne på dem endnu ... 

Jeg håber, at der ikke går så lang tid før jeg kan vise nye artjournal-sider - men pt. er jeg i gang med en masse andre kreative projekter (og skal jo også passe det der arbejde ...) 

Rigtig dejlig søndag til jer alle :-)

2 kommentarer:

  1. Det ser så fedt ud Christine - kan jo næsten ikke andet end blive inspireret af.

    SvarSlet
  2. Tak Pernille - og dejligt, hvis de kan inspirere lidt :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...