24. februar 2014

Bog til Theodor

Jeg har lavet denne lille bog til Theodor - en sød lille dreng, som jeg dog ikke kender! Han er Lises dreng og Lise kender jeg heller ikke! Hun er nemlig en instagram-penneven, som jeg skulle sende en krea-overraskelsespakke til. Pennevenne-legen på instagram er rigtig hyggelig - men udfordrende, da jeg har meldt mig til en gruppe, hvor jeg ikke kender en eneste af de 11 andre deltagere! De eneste ting jeg ved om Lise er gennem hendes billeder på instagram @sendtillise - og her kunne jeg se, at de har en mobs og derfor er "hund" en mobs og dermed lettere for Theodor at genkende ordet.

Bogen har været rigtig hyggelig at lave - men har dog drillet en del undervejs, da jeg var i tvivl med flere af bogstaverne og hvilket ord, der skulle knyttes til og hvordan jeg så skulle lave billedet. Det endte med at blive et lidt større projekt end jeg lige havde regnet med og jeg var faktisk ved at droppe bogen - men idéen var for god til at opgive og resultatet er blevet ganske fint, synes jeg :-)

Nu burde jeg jo så få lavet en bog til mine egne drenge, men ved ikke helt om jeg får det gjort - for jeg bliver jo nøden til at lave en til både Alfred og Magnus ...

Dejlig søndag til jer alle derude :-)

19 kommentarer:

  1. Det er da den fineste bog!
    Fantastisk ide!
    Du må igang til dine egne boys! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla - og ja, jeg må hellere få lavet til mine drenge også ... Sikke en fin blog du har :-)

      Slet
  2. Det var da bare en rigtig god ide. Det er da bare den fineste bog, du har fået lavet.

    SvarSlet
  3. hold nu fast hvor er den bare blevet god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sine - og tak for kommentar på ig :-)

      Slet
  4. Sikke en god ide - det ku være en god dåbsgave :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia - ja, det kunne være en god dåbsgave (bare man er sikker på navnet ;-) )

      Slet
  5. Den er intet mindre end genial. Lige til at spise. Sikken en god ide. Har selv en Silje og Carl Theodor og kunne fristes til at gøre dig kunsten efter. Stor inspiration

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette - dejligt, hvis du kan blive inspireret :-)

      Slet
  6. Kære Christine

    Hvor er det bare en fin bog - og så gennemført og sirlig, som alt andet du laver. Jeg er sikker på, at modtageren bliver rigtig glad for den.
    Tak for dine kommentarer hos mig. jeg nyder den sidste barselstid, men synes også det er lidt vemodigt. Tiden går bare så stærkt. Håber du trives i alt det, du har gang i.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anna - tusind tak for de søde ord. Jeg har været dårlig til at få kommenteret på indlæg, men prøver at blive bedre til det :-)

      Slet
  7. hvor er den bare super den bog, har da lige fået en ide til en til Linus
    Tak :)
    KH Micha

    SvarSlet
  8. Ved godt du har meget travlt, men for en nybegynder som jeg, tænkte jeg om du ikke kunne lave en lille liste over hvordan du syr dine bøger?

    Jeg ville rigtig gerne sy mine sammen på min symaskine, men hvor mange ark kan den sy ca. og hvilket pap, karton, papir er godt at bruge?

    hvis nu man har syet en lille bog sammen, hvordan får man den sat sammen med flere af sådanne små bøger, så det bliver en stor?

    Håber det er ok jeg spørger, tænker bare at nu du har erfaringerne, ville det være skønt hvis du havde mulighed for at dele :)
    KH Micha

    SvarSlet
    Svar
    1. tænk ikke på min forslag, faldt da over doodlediems you tube videoer, de er jo fantastiske :)
      undskyld forstyrrelsen :)
      KH Micha

      Slet
    2. Det er helt ok Micha - jeg har en DIY i tankerne med forskellige indbindingsteknikker, men det er lige med at finde tid til at få taget billeder. Jeg syr i hånden - men bruger symaskinen til at sy papir sammen på de enkelte sider og dermed kan man undgå at bruge lim + får en flot effekt af syningerne :-)

      Slet
  9. Genial ide og super flot lavet!!

    SvarSlet
  10. Den er virkelig fin! Hvor er du bare god! :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...