20. januar 2014

Lysere dage, tak!


Jeg er sørme kommet til at lave en ny junk-artjournal - en håndlavet bog udelukkende lavet af genbrugspapir med henblik på at blive malet og tegnet i. Denne bog er en "feel-good"-artjournal og skal fyldes med (skøre) ting, der gør mig glad! Indtil videre er der åbenbart ikke så meget, der gør mig glad - for jeg har kun lavet denne ene side, men dén gør mig tilgengæld glad og var rigtig sjov at lave :-)

Her får I en lille DIY /procesbilleder af, hvordan jeg har forvandlet en side fra et Stof&Stil-katalog om til en lille kunstneriske mixmedia version af glæde og positiv energi.


1. Først malede jeg baggrunden hvid med undtagelse af teksten, som jeg gerne ville beholde. Dernæst lavede jeg tekstur med bobleplast, som havde lidt sort maling rester.

2. Så kom der primærfarver, hvoraf den røde blev lidt voldsom og derfor blev dækket af mere blå i øverste højre hjørne. Jeg har lavet det orange prikmønster med et vaskenet - og på næste billede ses flere cirkler, der er lavet med bunden af en lille limstift.

3. Kvinden er også fra Stof&Stil-kataloget og hun er limet på og dernæst har jeg tegnet hende op med en sort marker - samt ændret hendes frisure. Hun har også fået piftet læberne op med rød maling.

4. Inspireret af min skønne "Secret-Garden"-bog (kommer et indlæg senere) har jeg tegnet blomster og sommerfugle, så fint og yndigt! Teksten er dekoreret og kommet i en tankebobbel - og til sidst har jeg pyntet med lidt sølv.

Jeg håber snart, at finde på nogle flere skønne ting som jeg kan lave dejlige billeder af i min lille artjournal - og skal nok prøve at få taget flere procesbilleder, men det er lidt en udfordring med iPad´en og potentielt maling, lim m.v. på fingrene! 

Vil du også i gang med at lave en artjournal
så kan du vinde en af mine håndlavede junk-smash/artjournals
i min GiveAway her :-)

4 kommentarer:

  1. Det er rigtig fedt at se processen - det er nemlig lidt svært at forestille sig, hvordan dine skønne billeder kommer til verden. Super inspirerende! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid - skønt, hvis du kan blive inspireret af det jeg laver :-)

      Slet
  2. Hvor er du sej :-) Jeg kommer til at tænke Keri Smith-agtig stil, når jeg ser dine journal sider. Hvis du ikke kender hende, så tjek hende og hendes bøger ud. Super godt til at få inspiration af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marie - og jeg skal da lige have set lidt nærmere på Keri Smith, hendes bøger ser spændende ud :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...