7. januar 2014

Godt nytår og SMASH!


Dagene flyver afsted - med en masse planer og hygge med familien, men også bare "ingenting". Pludselig er første uge af det nye år allerede forsvundet og det er begrænset, hvad jeg har at berette. Næsten alt julens rod er pakket væk og har givet plads til nye projekter.

Større og flere billeder kommer senere :-)
Juleaftens nat - indbandt jeg min første "smash-junkbog" udelukkende lavet af genbrugsmaterialer og netop med gennemgående genbrugstema med fokus på brug af forskellige genbrugspapir til primært papirpynt og dekoration, collage m.v. Jeg har samlet alle mine noter og tips til brug af f.eks. nodeark, landkort, tegneserier, avis og blade, reklamer m.v. og eksempler på brug af disse med fordele og ulemper.

Alle billederne er taget med iPad´en (aften) så kvaliteten er derefter. Det er kun få af de viste sider fra bogen, der er helt færdige. At "smashe" er superspændende og meget kreativt udfordrende - og for mit vedkommende bruger jeg denne mere løsslupne form for scrapbooking til at arbejde mere frit og i en løbende process og dermed en øvelse i "uperfektion", hvor den enkelte side i bogen ikke er gennemtænkt og designet på forhånd. Alt er tilladt i en smashbog - det er egentlig kun formatet af ens bog og egne grænser, der kan bremse ens kreative udfoldelser.
Jeg har allerede planer om mange flere smashbøger og har allerede indbundet et par stykker mere. Jeg håndindbinder alle mine bøger selv - lavet af genbrugspapir. Dertil er jeg netop gået i gang med min første "artjournal" - som er en slags "billedkunst-dagbog". Den er lavet af et litteraturtidsskrift, hvor fire sider papir er syet sammen på symaskinen (med turkis tråd) i kanterne og derefter håndsyet fast i et specieldesignet cover, som kan lukkes med den snor jeg har indbundet med. Min første side i bogen er en testside, hvor jeg har brugt forskellige teknikker og materialer (mixmedia) og med teksten "Just let go" - for det er bare at komme igang og eksperimentere med forskellige idéer og de ting man har liggende.

Der er derfor ikke blevet syet særlig meget i lang tid - for lige nu er jeg meget optaget af papir og maling ... og det bliver ikke sidste gang der bliver sagt smash og artjournal her på bloggen :-)

Rigtig godt nytår allesammen
og tak fordi I vil kigge med hos mig :-)

16 kommentarer:

  1. Skøn ide med din smashbook. Hvor er det flot og meget inspirereNde at kigge på.
    Godt nytår. Kh Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna - ja, det er nemlig rigtig inspirerende også at lave :-)

      Slet
  2. Wow din smash bog er flot, det er godt nok noget helt andet end mine kedelige notesbøger med tips og ideer, jeg skriver ind undervejs :)
    KH Micha

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Micha - ja, sådanne notesbøger har jeg også eller en masse noter hist og her, så nu er det vist på tide at få samlet det hele på en sjov og kreativ måde :-)

      Slet
  3. Jeg er så imponeret over de bøger. Det er bare superfedt og jeg kan så godt lide, at der ikke er et på forhånd bestemt "produkt", der skal leveres. Det ville være en kæmpe udfordring for mig at arbejde på den måde… Jeg er så formålstyret. Fedt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Astrid. Det er skam også en stor udfordring for mig med ufærdige sider og "uperfektion" - men tror, at det er rigtig sundt at tvinge sig selv til at være med impulsiv og arbejde i et "krea-flow" - jeg synes i hvert fald, at det er fantastisk!

      Slet
  4. Spændende med smash! Jeg synes de traditionelle scrap bøger er for "pæne" i stilen. Tak for inspiration!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er heller aldrig kommet rigtig i gang med scrapbøger - smash er meget mere frit og kreativt udfordrende

      Slet
  5. Simpelthen for LÆKKERT !!! Like it a lot!

    SvarSlet
  6. Godt Nytår! Jeg syntes dine ideer med smash bøger er super fede! Ser frem til at se dem live en gang ved lejlighed! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann-Katrine - tager dem med når vi ses og måske du skal i gang med din egen smashbog ;-)

      Slet
  7. Hej hvor er de flotte, der er rigtigt meget inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anet - dejligt, hvis du kan blive inspireret :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...