10. december 2013

Turkise hakkede julekugler

Til at supplere mine skarpt foldede stjerner og udstansede cirkler til papirkugler - har jeg lavet disse hæklede julekugler, der på ingen måde er perfekt runde. Efter Heidi´s anvisning til en hæklet julekugle - for begyndere! - ja, så kan jeg jo også være med ;-) Jeg har imidlertid valgt, at lavede dem i tunesisk hækling/ hakning  og selvfølgelig i turkis merceriseret bomuld og kobber satinbånd. Jeg skal have lavet nogle flere - og nok også i andre farver end turkis. De vil sikkert også være fine med striber ... Fantastisk lille hækleprojekt, hvor man man få brugt nogle af de mange garnrester.

Kan I have en dejlig tirsdag - og sæt lidt kulør på denne grå dag :-)

7 kommentarer:

  1. De er flotte - og ser ret runde ud herfra :-) Turkis og kobber er en fed kombination, det må jeg huske ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette - og ja, turkis og kobber er så skønt :-)

      Slet
  2. De er simpelthen skønne! Var det bare sådan lige til at oversætte opskriften til hakning? Jeg kan nemlig virkelig godt lide den tekstur, det giver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid :-) opskriften er ret simpel - og kan derfor let overføres til hakning og evt. strik - det er bare at huske, at bredde skal ganges med 3 også samles i bund og top :-) Og ja, hakning har en skøn struktur - lidt grafisk i det og det er så hyggeligt at sidde med.

      Slet
    2. Hov - der skulle stå x 2½ i længden ;-) Mine er 5x12-13cm

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...