19. december 2013

Nordisk jul 3: Lilla!

 
Den sidste julepynts-udfordring i Sine og Anne-Mettes julepyntsudvekslings-leg var til Helena og det er klart dén pakke, jeg har brugt længst tid på. Først havde jeg noget helt andet i tankerne og spurgte derfor Helena om vi ikke kunne mødes og bytte julepynt i Aarhus - for så var det mindre begrænset i forhold til at skulle sende noget skrøbeligt. Men så skulle jeg til møde (vedr. ansættelse i Viborg) også blev vores rendezvous udskudt til den efterfølgende torsdag (i dag) - hvilket gav anledning til, at jeg kom på en anden idé.

På Helena´s instagram @helenasolskin fortalte hun om sin ynglingsfarve - lilla. Samtidig var jeg igang med at eksperimentere med "hakkede kugler" også var det jo selvfølgelig dét hun skulle have. Fire forskellige lilla kugler i to nuancer. For at gøre dem helt runde, har jeg betrukket nogle små sølvkugler og bibeholdt det oprindelige sølvbånd, som står fint til lilla.

Nu hvor disse kugler ikke skulle sendes, har jeg valgt at gøre lidt ekstra ud af indpakningen. En stjerneformet pakke, hvor jeg har syet med lilla garn hele vejen rundt! Det tager lidt tid, men nøj det bliver fint :-) Helena fik også en ekstragave, som jeg dog ikke har billeder af. Et origamitræ (af eget design) i sort/hvidt-mønstret papir (også i fin indpakning med snorlukning)

Lidt utraditionelt bud på nordisk julepynt - men forhåbentlig lige i Helena´s ånd :-)  

10 kommentarer:

  1. Tusind tak for pakken søde Christine og ikke mindst for en hyggelig eftermiddag. Det må vi helt sikkert gøre igen. Rigtig glædelig jul og du kan tro julekuglerne skal op at hænge på juletræet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt Helena - og i lige måde :-)
      Vi ses - til næste år ;-)

      Slet
  2. Hvor er de blevet flotte Christine! Jeg er glad for at høre at du har haft det sjovt med at være med i julepyntsudvekslingen. Hvis tiden er til det næste år, så tager vi nok en omgang mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Sine :-) Og ja, det kunne være rigtig hyggeligt at gentage "legen" til næste år og måske gøre det til en blog-tradition ;-)

      Slet
  3. Hold nu op hvor er de flotte - jeg er ret misundelig på de heldige piger som sidder i modtagerenden :-D

    SvarSlet
  4. nøjh hvor smukt både stjernen og kuglerne, det er bare så fint !

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukt med lilla her til jul. De er meget smukke dine julekugler:-)
    Vil ønsker du og dine kære en rigtig glædelig jul.

    Tina Hoffbeck
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tina - ja, det kan være rart med lidt utraditionelle farver, men personligt er jeg dog ikke så meget til lilla ;-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...