13. december 2013

Nordisk Jul 2: Geometri

2. pakke, der blev færdig og afsendt i JulepyntsUdvekslings-bloglegen var til Carina / FrkMalmkvist. Jeg har luret på hendes blog og instagram - og synes at kunne ane, at hun er glad for geometriske figurer, især romber. Det lavede jeg imidlertid ikke til hende ...

I stedet har jeg lavet disse ... ja, trekantede papirsdimser, kan ikke lige komme op med et bedre navn ... Prismer kan de måske godt gå ind under. Jeg har lavet dem i kobberpapir og sort kardus. De er meget dekorative at have liggende, men de er også fine at hænge op eller sætte på en snor som ranke. Jeg kan godt lide, at de ændrer form alt efter, hvordan de vender. Det er lidt svært at se på billedet, men jeg har lavet dem i to størrelser.

Et par stjerner skulle Carina da også have - så hun fik to af den øverste på billedet i sort kardus og med kobberbånd, hvor jeg har trukket to træperler på. Ikke traditionelt nordisk julepynt - men synes nu alligevel at det passer fint ind i en "moderne jul".

Den 1. pakke havde kobber-tema og den sendte jeg til Anita - se indlæg her

Nu mangler jeg bare til Helena - men den kommer I til at vente lidt med at se for vi har aftalt at bytte julepynt over en kop kaffe i Aarhus og da vi er nogle travle damer, så bliver det først på torsdag.


3 kommentarer:

  1. Nøj hvor er den flot den stjerne! Jeg er også helt tosset med dine geometriske figurer. Sikke aktiv du har været med julepynten. Glæder mig til at se hvad du har lavet til Helena.

    SvarSlet
  2. Så fin den stjerne er. Mon du giver en vejledning?

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...