4. november 2013

Nye tapetstjerner

 
Stjerner - stjerner - stjerner ... de fylder meget i mit kreative univers og selvom jeg selvfølgelig er af den overbevisning, at man sagtens kan pynte med stjerner hele året - så laver jeg de fleste stjerner i sensommeren og efteråret op til juletiden. Derfor har jeg efterhånden rigtig mange stjerner liggende - sorteret i kasser efter størrelser, farver og materialer ... Alligevel laver jeg hvert år nye stjerner og i år har jeg blandt andet lavet disse fine stjerneophæng af Eijffinger-tapet.
Disse er blot de første fem jeg har lavet - men efterfølgende er det blevet til 15 mere og der er ikke to ens. Gennemgående er der lidt glimmer og sølvelementer i dem alle og dermed bliver de nok lidt julet. Jeg har sat et smalt sølv-satinbånd i dem, men hvis man skiftede båndet ud bliver de måske mindre julepynts-agtige ...

Jeg har altid elsket stjerner og der er intet. som tyder på, at jeg vil blive træt af dem - det er så hyggeligt at lave stjerner og der er så mange variationsmuligheder mht. materialer, farvesammensætning m.v., som hele tiden giver mig lyst til at lave nye og anderledes stjerner - år efter år. Tapet er f.eks. rigtig fint til lidt større stjerner og jeg har allerede lyst til at give mig i kast med nogle af mine mange andre tapeter fra lageret!

Hvis du ikke selv kan flette stjerner eller gerne vil have fingrene i nogle af mine stjerner - så kan de købes i shoppen og jeg har dem selvfølgelig også med til julemarkedet :-) 

4 kommentarer:

  1. De er virkelig fine dine stjerner! Jeg kan godt forstå, at du ikke sådan lige bliver træt af dem... :-)

    SvarSlet
  2. De er virkelig flotte! Og en super god ide, for jeg har lige fået noget tapet til et blogtræf, og jeg manglede ideer. Hvad str. laver du strimler i til de her tapetstjerner? kh Pia

    SvarSlet
  3. Skønne stjerner... meget dig!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  4. Hej. Så fine stjerner, og en god måde at få brugt nogle tapetprøver.
    Har også fået lavet nogle stjerner- og linket til dig som inspiration :)
    Mvh Charlotte (Stjerneindlæg: http://www.kjaert.no/stjerner-av-tapetpr%C3%B8ver/ )

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...