9. oktober 2013

Supermor!

Ja, jeg nominerer mig selv til titlen som supercool drengemor! Og jeg synes, at jeg fortjener den - i hvert fald bare i dag! Jeg har nemlig syet superhelte-kostumer til fire seje og friske drenge: kapper og tilhørende masker i fire helte-farver. Kapperne har velcrolukning så de selv kan tage dem på og af.
Magnus havde det ikke nemt med at skifte børnehave og det var selvfølgelig rigtig hårdt for ham - men også for hans bekymrede forældre. Men allerede inden sommerferien nåede han at få nogle gode venner og det er blevet til venskaber med især tre drenge - der også på tværs leger godt sammen. Vi er ikke de eneste forældre, der glædes over disse gode venskaber - så i dag har to af de andre mødre taget initiativ til en playdate med alle fire drenge!

Som den krea-drengemor jeg er - så ville jeg gerne lave noget til drengene. Men hvorfor skal jeg få så god en idé i sidste øjeblik! Mandag købte jeg stof og filt - men havde først tid i aftes til at klippe og sy, jeg var imidlertid alene hjemme med drengene, hvoraf lillebror ikke sover så godt for tiden (moderen har højest sandsynligt smittet ham med forkølelse og hoste!). Det lykkedes dog at blive færdig med det meste i aftes/nat - også er formiddagen gået med at blive færdig med det sidste og få lavet fire fine pakker.
Drenge er tilsyneladende ret fascinerede af guld og sølv - så det er blevet til guldtags med deres initialer lavet at sølv-hamaperler. Jeg glæder mig meget til at give dem gaverne - Magnus ved heller ikke hvad "overraskelsen" er, men jeg er næsten sikker på, at de bliver meget glade. Dog er jeg lidt bekymret for, hvad de siger til den farve jeg har valgt til dem. Magnus er ret glad for rød - men han har allerede en rød/sort kappe så derfor har jeg givet ham den blå.

Både masker og kapper er ret simple og nemme at lave - men x 4 så tager det alligevel lidt tid. Maskerne er lavet af to lag filt og kapperne er syet af lagenlærred. Jeg har bare overlocket kanten på kapperne, men det bliver selvfølgelig pænere med kantbånd evt. i en konstrastfarve.

Super-onsdag til jer alle :-)

27 kommentarer:

  1. skøn ide! Tror du får bonuspoint på mor-kontoen idag :)

    SvarSlet
  2. Superseje mor... Den nominering virker ret passende ;0)

    SvarSlet
  3. Hold da op! Der bliver da jubel - de er godt nok heldige!

    SvarSlet
  4. Hvor er det fantastisk fint!
    Og det er helt perfekte farver, dem skal de nok blive lykkelige for!

    SvarSlet
  5. Heldige drenge - super fed idé !

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare super godt lavet - Hvor er de heldige - de bliver helt sikkert glade.
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  7. Wauw hvor er de fede og det stikker dybt ind i mit hjerte, for hvor har Victor sagt mange gange at ham og Zacharias gerne vil at jeg syer hætter til dem...
    Gulp jeg må heller komme i gang. Tak for sparket.

    SvarSlet
  8. En mor der syr sådanne kapper og masker, og ikke bare til sin egen dreng med også til bedste vennerne, hun er en SUPERMOR :o)

    SvarSlet
  9. Hvor er det bare en fed ide Christine...du er da helt klar en supermor...ja endda superheltemor :-)

    SvarSlet
  10. Ej men hold nu op Christine! Du er da bare fantastisk... :)

    SvarSlet
  11. De er helt fantastiske - supermor :-D jeg er helt sikker på at de vil bringe glæde - og inspiration hos mig - de kunne også være fedt med et par sæt eller 3 (4! :-) at have hængende når vennerne kommer på besøg. Så tak for inspirationen ;-)

    SvarSlet
  12. Er ret sikker på at du er supermor det meste af tiden. Hvor er de fede, og superhelt bliver aldrig kedeligt at lege. Slet ikke hvis man er 4....
    God ide!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  13. Super sejt. Tror jeg er nødt til at gøre noget lignende næste gang min søn skal have en legekammerat med hjem :-)
    MVH Rikke

    SvarSlet
  14. Du ER en supermor.. Tænk bare lige at sy 4 superhelte kostumer på 2 dage.. Jeg er imponeret :D

    Vibeke // idyllbykjaer.blogspot.com

    SvarSlet
  15. Wauw. Sikke en sej mor din søn er udstyret med. De er vildt fede de kapper og masker!

    SvarSlet
  16. Hold nu op hvor sejt - heldige drenge :-)

    SvarSlet
  17. Sikke en god ide', glæder mig helt til at jeg kommer til at sy helte-kapper...også til vennerne :-) kh Nanna

    SvarSlet
  18. Ja det kalder jeg også supermor. Men super god ide.

    SvarSlet
  19. Super seje superheltekapper!
    Kh Catrine
    www.catlyng.blogspot.dk

    SvarSlet
  20. TUSIND tak for alle jeres søde kommentarer! Og ja, drengene blev meget glade for deres superheltetøj og der var ingen problemer med farverne (men som forventet synes Magnus nu, at det røde er ret sejt). Nu skal jeg så have lavet en lille kappe til lillebror - håber, at få tid til at lave en DIY :-)

    SvarSlet
  21. Sikke et overskud! De sæt ser super seje ud. Du er da bestemt en super drengemor :)

    SvarSlet
  22. du må virkelig være den sejeste mor!

    SvarSlet
  23. Hvor lang har du lavet stykket om halsen?
    Er ved at lave kappe til fastelavn, men er noget i tvivl om hvor lang den skal være uden at blive for stram?
    KH Micha

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...