8. oktober 2013

Skræmmende græskar

Oktober er lig med efterår og mærkbart hurtigere mørkt om aftenen - tid til at få varme på indenfor og store græskar med lys i udenfor. Vi har fået disse to store fine græskar af mine forældre - og i lørdags gik Magnus og jeg i gang med at udhule dem og skære grimasser i den tykke skal. Jeg lavede først det "klassiske" græskar med øjne og mund - men manden synes, at jeg skulle udfordres lidt - googlede billeder og fandt frem til et billede, der minder om det høje og væsentligt mere ondtudseende græskar.

Vi har haft lys i dem hver aften og det ser rigtig fint ud - især med den "onde troldmand". Magnus er meget optaget af banditter (som han desværre tror kommer ind i huset om natten) og jeg har sagt til ham, at der ikke kommer banditter - for de bliver bange for græskarhovederne. Den har han godtaget og for at gøre dem ekstra uhyggelige har han tegnet blod på dem med en rød tusch.

Har I også lavet græskarhoveder til at skræmme banditter eller blot for at lyse lidt op i de mørke aftener?

5 kommentarer:

  1. Jeg er ikke nået til græskarmændene endnu... Men er da helt vildt inspireret af dine.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  2. Hvor er de uhyggelige,,, Vi har også lavet græskar hoved herhjemme - det kom desvære bare til at se lidt sørgeligt ud i stedet for uhyggeligt - men så kan man jo altid prøve igen ;-)
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  3. Har ikke lavet, men overvejet..
    Synes det ser så hyggeligt ud, når de står og spøger i mørket.. :)

    SvarSlet
  4. Vi har ikke fået lavet endnu - Men jeg føler mig ret sikker på at det kommer til at ske her i efterårsferien ;0)

    SvarSlet
  5. Jeg har lige købt et græskar i dag - skal også i gang sammen med Lara. Det bliver helt sikkert ikke lige så fint som jeres:)

    Kh
    Anna

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...