12. september 2013

Hvad synes du om MobilePay/Swipp?

Min æblemobil - selvfølgelig med turkis cover ;-)
Jeg overvejer at prøve MobilePay eller Swipp fordi det jo umiddelbart lyder ret smart - men er det nu også det? Fungerer det som det skal for både betaler og modtager af pengene - bare ved at bruge sit mobilnr? Og er det sikkert nok, at koble sin bankkonto direkte til sit mobilnr? Ja, spørgsmålene er mange og jeg er lidt rådvild - da jeg kun har set en masse reklamer for app'en, men ikke hørt nogen tale om, hvordan det fungerer i praksis.

Så hvis du bruger MobilePay eller Swipp - vil jeg meget gerne høre, hvad du synes om det - både hvis det er godt eller skidt! Skal man være lidt varsom med de nye elektroniske tiltag - eller er det bare med at springe ud i det?

17 kommentarer:

  1. MobilePay er SUPER smart! Når man har købt en fællesgave, så sætter de andre bare penge ind på en konto, køber man kaffe til ens kollega, så sættes pengene og ind med få 'touches'. Det ER bare godt.

    SvarSlet
  2. Jeg har brugt mobile pay nogle gange både som modtager og afsender - jeg siger bare det er smart og nemt :-)

    SvarSlet
  3. Bruger også Mobile pay og det er simpelthen det mest geniale. 👍

    SvarSlet
  4. Har tænkt samme tanke. Måske man skal prøve og se, hvad der sker. Nu skal den jo dog sættes til en firmakonto, og ikke bare min egen. Burde nok læse noget mere om det.

    SvarSlet
  5. Hej Christine, jeg er ikke så meget inde i de forskellige løsninger.... men jeg prøvede noget som hedder www.izettle.com da jeg handlede hos www.tusindfrydchp.dk i går. Det fungerede fint og var virkelig hurtigt. Du kan evt prøve at høre hos Tusindfryd :-) Det er til betaling ml firma og kunde - ved ikke om det er den transaktion du søger (som sagt ved jeg ikke meget om det....:-)
    Held og lykke med det :-)
    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  6. Go for it!
    Jeg kender kun mobilepay, men det er hurtigt og sikkert. Og appen er sikret med en kode. Desuden mener jeg at det er dit kortnummer og ikke dit kontonummer, der bliver koblet til dit nummer.
    Tænk på hvor nemt man kan betale for alt muligt uden kontanter: venner det lægger ud for en, på loppemarkeder osv.

    SvarSlet
  7. Jeg stemmer i - det er rigtig smart med MobilePay. Jeg var også lidt kritisk, men min mand (der ved noget om den slags og sætter sig ind i sagerne) sagde at det var helt sikkert. Vi bruger det begge to...
    Jeg har købt noget Tupperware af en som havde det, og det var så meget nemmere end at skulle gå på netbank med NemID og overføre til hendes konto.

    SvarSlet
  8. Jeg bruger også MobilePay, og som Camilla skriver, er det ikke dit kontonr, men dit kreditkort/Dankort du kobler til din MobilePay konto. Jeg synes det fungerer super, både som betaler og som modtager :)
    kh Pia

    SvarSlet
  9. Jeg har brugt MobilePay et par gange og det virker bare. Hurtigt og nemt... Jeg har ingen betænkligheder.

    Kh Mette

    SvarSlet
  10. Mobile pay er super smart, nemt og hurtigt. Kan kun anbefale det..

    SvarSlet
  11. Go for it!
    Jeg kender kun mobilepay, men det er hurtigt og sikkert. Og appen er sikret med en kode. Desuden mener jeg at det er dit kortnummer og ikke dit kontonummer, der bliver koblet til dit nummer.
    Tænk på hvor nemt man kan betale for alt muligt uden kontanter: venner det lægger ud for en, på loppemarkeder osv.

    SvarSlet
  12. Go for it!
    Jeg kender kun mobilepay, men det er hurtigt og sikkert. Og appen er sikret med en kode. Desuden mener jeg at det er dit kortnummer og ikke dit kontonummer, der bliver koblet til dit nummer.
    Tænk på hvor nemt man kan betale for alt muligt uden kontanter: venner det lægger ud for en, på loppemarkeder osv.

    SvarSlet
  13. Jeg har brugt begge - men foretrækker swipp, da jeg ikke er tvunget til at have betalingskort til den konto jeg ønsker at bruge. Derudover kan jeg også flytte større beløb på den måde. Men synes begge løsninger er at foretrække frem for kontanter, så jeg beholder begge, så må jeg også være dækket ind ;o)

    SvarSlet
  14. Jeg har kun brugt mobilepay, og det virker bare! Dog skal du huske på, at du som erhvervsdrivende IKKE må bruge mobilepay. Der skal du ud i noget iZettle, som en anden også nævner :)

    Håber du har det godt! Klem Pernille

    SvarSlet
  15. thumps up for mobilepay herfra :)

    SvarSlet
  16. Jeg er blevet stor fan af mobilepay! Pengene er overført med det samme du taster nr og beløb ind.. Så skal man ikke vente de 3 bankdage hvis man ikke har samme bank!

    SvarSlet
  17. Tusind tak for alle jeres kommentarer - det lyder til at være værd at kigge nærmere på og kan se, at Swipp godt må bruges til erhverv. Jeg har hentet MobilePay - og tilknyttet mit privatkort, så er jeg vist dækket ind ;-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...