11. september 2013

Drengeknapper og farven turkis

Farven turkis er ikke kun én farve - der er mange turkise farvenuancer og farven opfattes forskelligt, f.eks. hvis man skal købe produkter, hvor der står "turkis" ved. Jeg har i dag fået nogle vareprøver af silkepapir og poser - og her er forskellen til at få øje på, men de er nu alle fine. Den med prikkerne betegnes imidlertid lysblå, men jeg synes nu, at prikkerne er turkise ;-)

Silkepapiret er selvfølgelig til indpakning af især øreringe og mine andre småting - og det går jo ikke med kedeligt hvidt papir, nej - det bliver jo nøden til at være turkis, men jeg har ikke helt besluttet, hvilken jeg vil have. Prikkerne er fine, men lidt store til at pakke små ting ind.

Også har jeg lavet drengeknapper - i fire størrelser. Der er også kommet skønne racerbiler (Liberty) og flere stjerneknapper i shoppen. Du kan se alle mine stofknapper her og der kommer løbende flere - også til pigerne ;-)

Kan I alle have en dejlig onsdag :-)

4 kommentarer:

  1. jeg synes bestemt det skal være nr. 3... og opdagede det samme, da vi ville bestille cobolt blå papir og karton hjem til vores bryllupsfest, det var godt nok en blandet landhandel :)
    KH Micha

    SvarSlet
  2. Ja det er utroligt så mange nuancer af turkis, man kan finde, men jeg synes nu at de to yderste af dine silkepapirer ikke rigtig hører til turkis. Er der mon ikke andre betegnelser for de nuancer? Det bliver jo vildt svært at beskrive noget som turkis hvis der er så stor variation.
    Efter jeg begyndte at kigge med på din blog og fik indblik i din forkærlighed for turkis er jeg selv blevet meget mere opmærksom på de turkise og har faktisk også fået en meget større glæde ved dem, så det nu også er ved at blive min yndlingsfarve istedet for rød/pink, som jeg har sværget til i mange år. Måske har det også noget at gøre med at jeg er forandret og er kommet i en anden farvealder ? Ihvertfald vil jeg takke dig for at dele din farveglæde samt alt det andet du deler.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Jeg kan virkelg godt lide den prikkede- men den nederste er ihvertfald lyseblå, hi hi. Jeg er da mega spændt på, om der kommer mere end knapperne, de skal pakkes ind i. Knus Heidi

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...