24. august 2013

Hamaperlerier - for drenge

Der er intet tøset over disse fine figurer som Magnus har lavet!

Ja, han er en rigtig superhelt-StarWars-dreng og han har hygget sig rigtig meget med at lave disse fine "drenge-perlerier". Jeg synes, at det er fantastisk, at han er så glad for at lave ting med hama-perler og han kan fordybe sig længe med at lave flotte geometriske mønstre i fine farver (men som jeg ikke lige har billeder af pt...) 

Disse figurer med genkendelige logoer og figurer har vi blot googlet os til - og jeg har hjulpet lidt med at tælle, hvor mange perler der skulle være et par steder, men ellers har han faktisk lavet dem selv. De er blevet rigtig fine og han har hele tiden lyst til at lave flere - så nu har jeg lavet en plads til ham i mit krearum/kontor, hvor der er perler (sirligt farvesorteret) og plader klar til hans næste projekt.

Efter en dag med højt tempo og vilde lege i børnehaven, så er det rart med lidt fordybelse og ro - samt mulighed for at være i fred for lillebror for en stund, for Alfred skal helst ikke i nærheden af perlerne. Når jeg har mulighed for det, så sidder jeg sammen med ham og det synes vi begge er superskønt.

Billederne er taget i mit lille fotostudie, men jeg har eksperimenteret lidt for meget med kameraindstillingerne så de er desværre ikke blevet helt så skarpe og ensartede som jeg kunne ønske mig. Det er både spændende og frustrerende at øve sig med kameraet og lyskilder m.v. - men jeg bliver gradvist bedre eller i hvert fald mere bevidst om de forskellige indstillingsmuligheder ...

Jeg er også selv i gang med hamaperlerier
- men det må I vente med at se billeder af! 

11 kommentarer:

  1. Super inspiration - vil straks sende ideen videre til mine perleglade knægt ;0) og måske tage ideen med videre i den børnehave jeg arbejder i..
    Ha' en dejlig weekend

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine... Og faktisk er jeg gået igang med at brodere noget af det samme på suttesnore! Jeg er blevet overhalet af din kreative søn og vil tyvstjæle nogle af hans mønstre :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare nogle fine figurer din søn har fået lavet, og forresten dejligt du er tilbage på bloggen.

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt med lidt inspiration til perler til drengene. De er super fine. Tak!

    SvarSlet
  5. Drømmer lige om at sidde og hygge med perler sammen med min søn.. Når han engang bliver stor nok til det...

    SvarSlet
  6. Fantastiske ting som altid fra dig. Linket er gemt til næste gang Carl vil være med til at lege med Hama

    SvarSlet
  7. SEJT!! :)

    Det er i det hele taget rigtig dejligt med idéer til drenge. Ja nu skal jeg jo godt nok have en pige, men jeg synes der er rigeligt til piger, og knap så meget til drenge!

    Super!

    SvarSlet
  8. Hor er de SEJE - og ikke udelukkende for drenge :) Jeg vil forsøge mig med dem i min lille autistklasse på jobbet - tror det lige vil være noget der kan træne finmotorikken for "knejtene" :)

    SvarSlet
  9. Hor er de SEJE - og ikke udelukkende for drenge :) Jeg vil forsøge mig med dem i min lille autistklasse på jobbet - tror det lige vil være noget der kan træne finmotorikken for "knejtene" :)

    SvarSlet
  10. Jeg hygger også ofte med perler med min 4årige dreng, og så kan lillebror på knap 2 år få lov at lege med nogle MAXI perler imens :)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...