8. juli 2013

En dejlig dag for den 5-årige

Så kom dagen endelig - en dag han har talt ned til længe og derfor mente han også, at dagen allerede begyndte kl. 5 søndag morgen! Vi fik ham dog overtalt til at sove lidt mere også skulle gaverne åbnes og spises ristede boller og kakao. 
Lige fra jeg vidste at vi skulle flytte i huset og dermed holde Magnus´ 5 års fødselsdag i egen have - så har jeg tænkt på at lave flagranker, men alligevel endte det med, at de blev lavet i sidste øjeblik. De er udelukket lavet af stofrester og denne er i en fin farveskala. Magnus hjalp med at sy en anden flagranke i blå nuancer, der hænger på teressen - og der er yderligere to mindre flagranker jeg ikke har fået taget billeder af, men fin og festligt ser det ud.

Der var masser af kage - og de sødeste jordbær fra mine forældres have, to kæmpe skålfulde, der hurtigt forsvandt i munden på både voksne og børn, der næsten ikke kunne få nok af den koncentrerede smag af sommer forklædt i forførende rødt.
Vejret var fantastisk og det er bare så skønt med en have - både til hverdag, men så sandelig også når hele familien er på besøg. Det indbød til at lægge sig i græsset og til leg med vand, hvor Alfred skam også ville være med. Her fik jeg lige taget et billede af den lille laban i dét han sprøjter vand direkte ind i linsen på mit dyre kamera ...
Magnus fik næsten udelukkende Lego og vi gav ham (udover en cykel) dette Star Wars Lego-spil. Det er en noget anderledes form for spil, men efter at have bygget det og læst reglerne igennem mange gange - så nåede at spille et par gange inden den lettere overtrætte 5-årig skulle i seng.
Det var en skøn dag med hele familien og Magnus havde en fantastisk fødselsdag. Med alt det Lego, der skulle bygges og leges med - fik han lov til at blive hjemme fra børnehave i dag også har vi hygget os og nydt en dag bare storebror og mor.

Og ja, jeg skal jo sige det - hvor bliver min lille dreng stor :-)
 

3 kommentarer:

  1. STORT tillykke med jeres store dreng! Hvor ser det ud til at have været en festlig dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja, det var en dejlig festlig og skøn dag :-)

      Slet
  2. Hej Christine!
    Tillykke med Magnus' fødselsdag! Tænk at han kun er blevet 5 år. Var da sikker på at han var ældre. Han virker så moden af sin alder :)
    Håber I nyder lidt ferie! Alfred er da også blevet en del større, og frækkere siden sidst jeg så ham! Håber kameraet overlevede ;)
    - Ja, og SÅ kunne jeg endelig få givet lyd fra mig! Det må du undskylde!
    Der har været så meget at se til med flytning - men det ved du jo alt om ;)
    Jeg skriver lige en sms til dig!
    Knus

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...