29. juni 2013

Dimissions nederdel

Som jeg skrev torsdag - så skulle jeg til dimission i Skive og selvom jeg vist ikke mangler nederdele, så synes jeg nu, at jeg liige i sidste øjeblik skulle have mig en ny til denne lejlighed, hvor jeg skulle sige tillykke og farvel til mine netop erhvervede blåhuer - og det kan man jo ikke med en "gammel nederdel" vel! 

Jeg måtte improvisere en del hen ad vejen - da den er syet uden mønster og stoffet egentlig er for kraftigt til at lave skarpe læg og derfor er der også kun læg foran. Det er nogle meget brede/dybe læg, da jeg har lavet dem således at de passer med striberne. Jeg kan rigtig godt lide striber og den sort/hvide kontrast er skøn sammen med den klare turkise "color-block"-kant.


Beklager det lidt uskarpe billede af bagsiden (og ja, den er krøllet efter kørturen tur/retur til Skive) - her er der ingen læg, men en midtbag sammensyning. Taljestykket er tilføjet så den er sort udvendig og hvid indvendig. Jeg har lavet en hvid stikning øverst for at få en pæn kant - og lavet glat forstykke og isat en bred elastik i bagstykket. Udover at det ser fint ud med mit lille label - så har det også den funktion, at det ved fastsyning i midten holder elastikken på plads.



Nederdelen går et stykke under knæene, hvilket jeg synes er en meget klædelig længde og får lidt 70´er-feel. Selvom den blev syet lidt hurtigt og med udgangspunkt i en løs idé, der blev ændret løbende i syprocessen - så er jeg ret tilfreds med denne nederdel og derfor følte jeg også behov for at vise den frem især efter gårsdagens temmelig pinlige episode, der heldigvis i dag kun bemærkes som lidt ømhed i den pågældende finger.

8 kommentarer:

  1. Den er så fin - er det fra IKEA, det stribede stof ? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja, det er fra Ikea og egentlig tiltænkt sofapuder ;-)

      Slet
  2. Hvor er den flot. Og velkommen tilbage til kreativiteten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja, lidt kreativitet bliver det da til, selvom jeg synes, at det er begrænset i forhold til, hvor meget jeg plejer at lave ;-)

      Slet
  3. Kære Christine

    Hvor er den bare fin - og lige dig:-) Jeg har tænkt meget på dig her på det sidste - håber at vi snart kan ses og evt sy sammen. Men tiden flyver afsted, sådan har du det vist også. Jeg synes, der er rigtig meget at se til pt med baby og resten af familien, så jeg får desværre ikke kommenteret så ofte som jeg gerne vil på din eller andres blogs.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anna - og ja, vi må se, at finde en dag, hvor vi begge har mulighed for at sy, men det må jo komme an på dig og lille Askil :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...