7. maj 2013

Flytterod og kaotiske dage




Billede fra google - flytterod!

Der er helt stille på bloggen - for der sker alt for meget ellers hos mig i disse dage! Det blev som frygtet nogle meget kaotiske flyttedage - for vi havde ikke nået at få pakket det hele og derfor endte det desværre med, at det blev til en masse i-sidste-øjeblik-rodekasser ... Også skulle der gøres rent i lejligheden og ordnes vægge (ja, sådan er det med en kat i en lejlighed ...) Jeg var så træt og syntes, at det var helt uoverskueligt - med en lejlighed, hvor der skulle ordnes en masse med grundrens fra gulv til loft - og et hus fyldt med flyttekasser, forvirrede små drenge og en skræmt kat ... Heldigvis kom mine forældre mig til undsætning og sendte deres tydeligvis udmattede datter hjem til den øvrige familie også gik de ellers i gang med alt det kedelige, men nødvendige arbejde i lejligheden. Tusind tusind tak, det var virkelig en kæmpe lettelse!

Nu har vi boet i buset i over en uge og vi er ved at vænne os til de nye omgivelser - og nyder selvfølgelig haven og det gode vejr, der bliver fejret med svingture, boldspil og is - og heldigvis for det meste glade drenge, der nyder at have mere plads både inde og ude. 

Der er imidlertid mange ting, der stadig mangler at blive lavet udover de mange flyttekasser, der stadig står i garagen og på mit kontor/krearum. Vi har ikke fået lamper sat op og vi har endnu ikke nogle gardiner, hvilket betyder drenge, der ikke kan falde i søvn om aftenen pga. lyset - og vågner frygtelig tidligt, pga. lyset! og a propos tidligt op, så står der nu 4.50 på vækkeuret når jeg skal op for at nå bussen til Aarhus og med toget til Skive ...

Også er der jo drengene. Magnus er begyndt i børnehave og det går umiddelbart fint - bortset fra, at han græd i går fordi faderen havde så travlt, at han glemte at give ham et kram :-( Og grunden til, at faderen havde travlt - er fordi vi her i maj skal køre Alfred i vuggestue på Trøjborg/Aarhus N! Så det er noget af et puslespil at få det hele til at lykkedes. Vi har først fået tilbudt en dagplejeplads i Hørning til lillebror d. 16. juni ...

I dag skulle maden tidligt på arbejde - så jeg skulle op med drengene, afsted med dem begge hen til børnehaven (og huskede et kram til storebror!) også hen til busstoppestedet (hvor bussen var forsinket) opad de høje trin i regionalbussen med Alfred i klapvognen - også forsøge at få ham til at sidde nogenlunde stille i over 20 minutter. Af bussen (igen trælse trin) også gå et godt stykke fra stoppested og hen til vuggestuen. Lillebror er heldigvis nem at aflevere, men fik selvfølgelig også et kram - også ellers skynde mig hen i butikken i Borggade, hvor jeg passer butikken frem til 17.30 - hvor jeg så skal med en blå bus hjem. (og i morgen tidligt op og til Skive!)

Nå, men det var et halvkvalt pip herfra. Jeg lokaliserede ellers mit kamera i weekenden - men dagen før vi skulle flytte valgte min bærbare computer at gå helt i sort! Meget uheldigt da jeg skulle aflevere undervisningsbeskrivelser den efterfølgende mandag og i det hele taget er ret afhængig af computeren til mit arbejde ... Men som de privilegerede hypermoderne mennesker vi er - så har vi også et monstrum af en stationær computer, der lige skal sættes til også skal I nok få billeder fra haven i første omgang og forhåbentlig også snart af huset indvendigt - uden flyttekasser!

3 kommentarer:

  1. Dejligt at høre fra dig igen :-) Tillykke med flytningen, det er heller ikke min ynglings beskæftigelse - men snart begynder alt det sjove med at indrette og regere ;-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak Eva - og ja, jeg håber snart, at der bliver tid og energi til den mere sjove del af at flytte i nye omgivelser både inde og ude skal der laves en masse, så vi må hellere tage én ting ad gangen!

    SvarSlet
  3. Tillykke med huset...når det værste flytterod er ovre og i har fået gradiner ne og lamperne hængt op så begynder det at lette. Det lyder som en lidt stresset dag, så pas på dig selv!

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...