24. marts 2013

Farvel til original 70´er retro!


Ja, vi skal jo snart flytte - til et hus i Hørning fra 1972. I første omgang skal vi blot leje huset med købsret. Det er imidlertid en bekendt, som netop har købt huset med henblik på udleje og vi har haft stor indflydelse på den efterhånden omfattende renovering - hvilket vi var nede og se i går. Og nøj, hvor er det blevet fint og lækkert! Vi glæder os SÅ meget til at skulle flytte derned og jeg er i fuld gang med at indrette alle rummene - oppe i hovedet og på diverse skitser ...

Men eftersom det ikke er vores hus - er der også ting, som vi ikke er herre over. Jeg havde ellers bedt om, at få lov til at bevare dette smukke tapet jeg har vist første gang her
Det var bagbelædningen i det store indbyggede skab i soveværelset og ville være skønt at bevare - men til min store ærgelse var maleren ikke enig og har malet henover det! Jeg havde ellers allerede forestillet mig mange fine billeder med denne fine baggrund ...

Det øverste billede er taget udenfor i sneen og derfor svært at se dens oprindelse - men vel bagbeklædning i et skab. Meget fint, men ikke til at rede ... Ligeså dette virkelig 70´er retrotapet, der dukkede op da de fjernede overskabene i køkkenet, men heller ikke til at rede.

Det lille ekstratoilet var helt tapetseret med rødlig-brun småblomstret retrotapet som jeg synes kunne være sjovt, at have beholdt - men det er nu også helt malet hvidt ... Der var også gigantiske store dyborange jernradiatorer, som ligger ude i sneen nu. 

Selvom jeg især ærgrer mig over tapetet i skabet - så vi ganske tilfredse med de mange store omvæltninger i huset, som inkluderer både udskiftning af alle vinduer og døre, nyt køkken, nyt badeværelse og ekstra toilet (alt revet ud - badeværelset var malet lilla og orange!) og nye gulve overalt! Så det er noget af en forandring fra da vi så huset første gang for blot tre uger siden!

Jeg har dog planer om, at tapetsere nogle enkelte vægge - men tror dog ikke, at det bliver i 70´er stil ... Men ret nostalgiske og fine tapeter ikk´? :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg kender det godt - Jeg har set det ske i mange huse...

    Det sorte med blomsterne har jeg set noget lignende af for nyligt... Meget smukt!

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå din ærgrelse over de tabte smukke tapeter, det var også synd, at maleren var for hurtig, men du finder nok på noget andet lige så smukt, som passer til dig og din mønster-og farveglæde. Rigtig held og lykke med flytteriet og alle indretningsplanerne.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...