23. februar 2013

Ja, vi har været i hi ...

Alfred faldt i søvn i slyngen på vej hjem fra af have afleveret storebror i børnehaven

Manden og jeg har sovet længe i dag - rigtig længe, for vi har begge været i gevaldigt søvnunderskud efter to uger med syge drenge, der hoster, har høj feber og vågner højlydt grædende maaange gange hele natten ... To uger med pylrede børn, der er kede af det, ikke vil spise noget, ikke lege, ikke smiler og griner - bare konstant vil bæres eller være sammen med deres far eller mor ... Hold op, hvor er det bare hårdt - for alle i den lille familie, men nu er der endelig lys forude!

Alfred har været meget syg af mellemørebetændelse og da han blev lidt mere frisk - blev Magnus syg med voldsom hoste og høj feber - så vi frygtede, at han havde lungebetændelse, men heldigvis var det "bare en virus". Uheldigvis blev Alfred tilsyneladende smittet med denne eller en tilsvarende virus og fik atter høj feber i flere dage.

Heldigvis var det primært i vinterferien, at drengene var syge så jeg kunne være hjemme hos dem, men da Alfred fortsat var syg i denne uge har manden og jeg skiftevis været hjemme hos ham. Vi har desværre ikke mulighed for at få hjælp til pasning af drengene og selvom der jo ikke er noget at gøre når ens barn/børn er syge - så er det ret problematisk at blive hjemme fra arbejde og jeg er stadig bagefter efter alle de aflysninger af undervisningen i den uge, hvor jeg selv var syg og mandens fravær er også blevet noteret ...

Men endelig torsdag morgen - kunne begge drenge for første gang i laang tid komme i henholdsvis vuggestue og børnehave - og jeg kunne atter tage til Skive til endnu en laaang dag. Da jeg endelig kom hjem ca. kl. 18 skulle jeg egentlig have været til butiksmøde, men blev nøden til at tage hjem og passe børn - vaske tøj og pakke til weekenden, da manden skulle køre drengene over til mine forældre fredag eftermiddag og hente mig i Viborg, hvor jeg skulle til et langt møde til kl. 16.

Også blev det endelig fredag aften - hjemme kl. 19 og udsigt til en weekend uden børn. En stille aften sammen med manden også ellers sove uden afbrydelser - en helt utrolig og sjælden luksus (også med raske børn). Aah, det var tiltrængt! Og nu heller ikke mere klagesang herfra - nu vil jeg smutte en tur i Stof&Stil og se på deres nye varer og forhåbentlig få syet nogle bukser til den lange dreng, med de mange bukser, der stumper ...

Rigtig god weekend allesammen :-)

6 kommentarer:

  1. puha det lyder virkelig til en hård omgang.
    Har selv også ligget syg med lungebetændelse, sågar på min egen fødselsdag, øv øv, men er nu heldigvis langt om længe ved at være på højkant.

    Håber dig og manden får en hyggelig weekend.

    Knuz

    SvarSlet
  2. Puha en tur. Det er bare så hårdt med syge børn.
    Håber I er ovenpå, så I kan få "jeres liv igen"
    Knus

    SvarSlet
  3. ÆV - syge børn er bare det værste der findes. Og ja, sgu da især om natten :-(

    Fedt I kunne få en fridag og sove længe idag, den slags er bare tiltrænt sommetider.

    Godt I er ovenpå :-)

    SvarSlet
  4. Shit det lyder hårdt... Kan godt forstå den weekend var tiltrængt!

    SvarSlet
  5. Føler virkelig med jer. Vi har også været sådan en tur igennem, det trækker virkelig tænder ud.
    Godt med lidt selvforkælelse! Glæder mig til at se lidt bukser fra din hånd;-)

    SvarSlet
  6. Tak for alle jeres søde hilsner! Vi er endelig ved at have en "normal" hverdag igen ;-) Hvor er det skønt endelig, at have sine glade drenge igen omend, det betyder at de også er friske til at lave ballade igen ;-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...