3. januar 2013

Nye elefanter

Årets første kreative projekt har været at designe et nyt elefantmønster + afprøve og rette det til. Jeg har nemlig besluttet, at jeg ikke vil lave flere af mine store elefanter (de sidste kan købes i SMUKSAK) Nu har jeg så lavet et nyt elefantmønster, der er en lille version af min egen store elefant samt inspireret af Effie & Ollie-elefanten (se mine udgaver her)

Første forsøg blev den turkise elefant tilsat lysebrun "retrokonstrast". Jeg kan godt lide at ører og mavestykket er af andet stof end resten af kroppen - ligesom jeg netop har syet mine store elefanter.
Den er blevet ganske sød, men jeg var ikke helt tilfreds med kropsformen - og har ændret både hovedfacon og -størrelse, samt kroppen og benene lidt. Ændringerne blev afprøvet til denne retro-fant, hvor jeg lidt uvant har lavet alle delene i samme stof.
Temmelig tøset elefant og næsten perfekt. Jeg har lavet lidt småændringer efterfølgende så jeg nu endelig er tilfreds med mit nye elefantmønster. Disse små elefanter vil få mit TURKIS-label på og kommer til at hedde "Stjernefanter". 

Jeg har eksperimenteret lidt med delvist at brodere øjnene. Det kræver lige lidt mere øvelse, men jeg synes, at de er rigtig søde og yndige med øjenvipper - og bedre end knapøjne.

Planen er både at lave en masse søde elefanter til salg i butikken - men også at rentegne mønsteret, som kan købes inklusiv en syvejledning. Så hvis du også gerne vil sy søde små elefanter - så vil du snart kunne lave nogle ligesom mine. Og hvis du ikke lige kommer forbi Aarhus, så bliver både elefanter og mønsteret også sat til salg på min forhåbentlig snarlig opdaterede "TURKIS-shop" 

Er de ikke søde? Nu hvor mønsteret er afprøvet og rettet til - så skal jeg i gang med at sy nogle til butikken og de er hyggelige at lave og der er jo masser af kombinationsmuligheder med forskellig stof - og ja, der kommer også nogle med stjerner ;-)

14 kommentarer:

  1. De er SÅ fine... Glæder mig til at se dem IRL.

    SvarSlet
  2. De er da skønne begge to, glæder mig at mønstret kommer til salg

    Pia,

    SvarSlet
  3. De er super fine de søde elefanter, og det med mønsteret er en genial ide, vil helt sikkert kigge forbi jeres butik og købe det :)

    SvarSlet
  4. De er helt bestemt mega nuttet, og ville da elske at se et mønster:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de fantastikse - dine nye stjernefanter :)

    SvarSlet
  6. De er helt fantastiske, jeg ELSKER jo også elefanter, sjovt nok;-)
    Skal helt sikkert forbi smuksak og købe en elle måske mønstrede, nu må vi se. Men helt sikkert at en stjernefant skal bo her;-)

    SvarSlet
  7. De er bare super fine :) Fantastisk at du har lavet et mønster som du vil sælge

    SvarSlet
  8. Tusind tak for jeres søde kommentarer - og dejligt at I har lyst til selv at sy elefanter. Jeg håber snart, at have mønsteret klar til salg :-)

    SvarSlet
  9. Super søde stjernefanter :) jeg vil glæde mig til at kunne købe mønsteret og lave mine egne elefanter. Så kan giraffen herhjemme få lidt selskab :)

    SvarSlet
  10. Hvor er de bare fine :) Jeg tilslutter mig dem, der venter på, at mønsteret kommer til salg, for dem må jeg bare prøve at sy selv :D
    God weekend!

    SvarSlet
  11. SUPERsøde - men hvad gør man når man hverken kan sy selv eller kommer forbi Århus?? Kan man bestille over nettet?
    /MB

    SvarSlet
  12. Hej.
    Kan man købe mønstret hos dig.
    Hilsen Britt.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...