2. januar 2013

Lidt kreasysler fra 2012


Et årsskifte er en god anledning til at se både tilbage på året, der er gået og frem mod det nye år. Det er altid skønt at se de mange "nytårs-indlæg" på de forskellige blogs - og jeg vil da også gerne bidrage med mit "2012-indlæg". Det er dejlig bekræftende at blive positivt overrasket over ens egen kreative produktivitet - især da jeg konstant belemrer min mand med beklagelser over, at "jeg aldrig når, at få lavet noget" ...

Jeg har valgt at opdele mine kreative projekter i kategorier fremfor en månedlig oversigt. Og først får I et udpluk af de mange ting jeg har syet til Alfred (se alle mine "lillebror-kreationer")

Storebror skulle fortsat have nyt tøj - og han mangler fortsat længere bukser og nye bluser, så jeg skal atter i gang med at sy drengetøj i det nye år. Her er noget af det jeg syede til ham i 2012 (se alt Magnus´ hjemmesyede tøj her):

I 2012 fik jeg også syet lidt til mig selv. Primært nederdele, men også et par kjoler, bluser og tørklæder:

Og der blev også syet lidt pigetøj, hvor jeg fik mulighed for, at afprøve nye farvekombinationer og materialer, som jeg normalt ikke bruger til hverken mit eget tøj og slet ikke til drengenes tøj.

Jeg kom også i gang og fik færdiggjort  forskellige små og store hækleprojekter:

Også er der jo alle de forskellige ikke-tøj-kreaprojekter, hvoraf jeg har eksperimenteret med forskellige materialer og afprøvet nye idéer.

Ja, det passer vist ikke helt, at jeg aldrig når noget - og jeg har skam lavet en del mere end, hvad disse collager viser. For 2012 blev året, hvor jeg blev butiksejer. Året begyndte med nogle "hemmelige møder" med Line. Derefter stiftelsen af Foreningen SMUKSAK og d. 27. november åbnede vi vores skønne butik.

Den første halvdel af 2012 var jeg på barsel med Alfred, men i august var barslen slut og jeg fik lidt overraskende arbejde med det samme og skulle for første gang undervise i dansk og dermed endelig bruge min cand.mag. Efteråret har derfor været ret hektisk for mit vedkommende; både fagligt og kreativt med mange overvejelser og personlige udfordringer.

Og dertil er der jo også mine drenge, der alle tre selvfølgelig skal have kærlighed og omsorg hver dag, men som også kræver meget af deres mor og kone. Sådan er livet jo - man kan ikke danse på roser uden at stikke sig lidt engang imellem.

Godt nytår allesammen - og tak til alle jer, der læser med. Håber I fortsat har lyst til at kigge med her på min blog i 2013 :-)

14 kommentarer:

  1. Dejligt nytårsindlæg, og du er mer end velkommen til også at læse mit, hvis du har lyst:-)

    SvarSlet
  2. Sikke meget fint du har nået i 2012.
    Meget inspirerede at se hvad du har lavet:-)
    Godt nytår, Jonna

    SvarSlet
  3. God nytår, og tak for en skøn blog :)
    KH Micha

    SvarSlet
  4. Godt nytår!

    Det lyder virkelig som om du har travlt, pas på dig selv i det nye år :)

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  5. Sikke mange flotte ting, du har fået lavet! Jeg glæder mig til at følge dig i 2013, og som mor til to drenge vil jeg også lige benytte lejligheden til at sige 1000 tak for inspirationen til at lave drengeting og tøj ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Laila. Dejligt at du kan blive inspireret til at sy drengeting - måske du skal være med til Boys Month 2013 ;-)

      Slet
  6. Hold da op! Når man sådan 'sætter det op', så giver det jo et nyt overblik. Og sikke en masse ting du har haft på tapetet! Og derudover kommer jo en masse SMUKSAK produkter. Virkelig et kæmpe arbejde. Det er nogle skønne ting du laver.. :)

    SvarSlet
  7. Sikke et skønt nytårs-indlæg. Og sikke en masse du har fået lavet i årets løb! Det er så inspirerende at følge med her på din blog og glæder mig meget til dette års Boys Month (håber, der kommer en:)).

    Godt nytår,
    Sidsel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sidsel - der skal nok komme en Boys Month, det er jo ved at være en tradition :-)

      Slet
  8. Du har lavet rigtig mange flotte ting i 2012. Jeg glæder mig til at se hvad du viser frem i 2013 :-)

    Elsker denne her sætning, "Sådan er livet jo - man kan ikke danse på roser uden at stikke sig lidt engang imellem."

    SvarSlet
  9. Tusind tak for jeres søde kommentarer - og tak fordi I har lyst til at kigge med hos mig :-)

    SvarSlet
  10. Efter at have læst dit indlæg, sad jeg og savnede at du skrev om dit store arbejde med BM, hvilket du jo skal roses for, og så glæder det mig at læsevi kommentaren at du ikke planlægger at bryde traditionen.
    Tak for bloggerriet i 2012, glæder mig til en omgang mere:-)

    SvarSlet
  11. WUAU Christine - du er da bare en "gudsbenådet" syerske - jeg er fuld af beundring for alle dine fine syprojekter!!!
    Jeg har slået min vej forbi din blog, og her skal jeg da bare følge med fremover :-)
    Glæder mig til at se hvad du finder på til kreadagen d. 2. februar :-).
    Smil fra Helle

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...