24. januar 2013

Dino-bukser

Magnus er stadig meget glad for dinosaurer - så han fik lov at vælge en dinosaurus til sine nye bukser. De er syet i sort "jernbanefløjl", hvor jeg har vendt rillerne vandret på lommerne. Jeg har applikeret dinosaurus + blade på henholdsvis for- og baglomme (se billedet nederst) og afsluttet lommerne med orange skråbånd.

Jeg har lavet dem lidt ekstra lange, da knægtens ben har det med pludselig at vokse adskillige cm på ingen tid ... Derfor har jeg lavet en løbegang og sat elastik forneden så buksebenene holdes på plads. I taljen har jeg isyet en bred elastik i bagstykket - mens forstykket er uden elastik og ligger pænt og glat mod maven, hvilket jeg formoder må være rart for en aktiv dreng, hvor det nogle gange går lidt stærkt, når han midt i en leg løber ud på toilettet!
Her ser I detalje af for-/baglomme detaljen - hvor kanten fra forlommen fortsætter over i baglommen. Dvs. at baglommen sidder lidt lavt, men passer perfekt til at putte en walkie-talkie eller pistol - eller hvad han nu lige mener er strengt nødvendig at skulle have med sig.

Bukserne passer ejeren perfekt og han er meget glad for sine dino-bukser - og moderen er meget tilfreds med at han er glad for dem og nu har et nyt par bukser, som ikke stumper ... Jeg syede bukserne færdig (blandt meget andet) i den produktive kreaweekend i Svendbog. Se hvad, vi ellers nåede at sy på 1½ dag her

5 kommentarer:

  1. De er da også bare alt for fede. Hvordan gør du det med elastikken i livet?

    SvarSlet
  2. De er super :-)
    Og dejligt når de bliver så glade for det man laver!

    SvarSlet
  3. Du laver simpelt så meget fedt dengetøj, der er SÅ meget inspiration at hente her :D
    Men må jeg spørge hvordan du laver den über flotte kantomkring lommene?

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...