8. januar 2013

Bare én ekstra time, tak ...

Januar og de næste mange måneder bliver yderst travle og til tider sikkert grænsende til det stressende for mit vedkommende. Jeg begynder nemlig fuldtid som danskunderviser fra på mandag og begynder undervisning af mit fortsætterhold i morgen. Der skal laves udførlige studieplaner for begge mine danskhold, rettes opgaver og findes litteratur. Der er et væld af praktiske gøremål og en del faglige ting som der skal være styr på. Min kalender er fyldt med møder og deadlines, for der skal forberedes meget - både praktisk med undervisningsmaterialet og jeg skal have læst og gennemarbejdet litterære og sproglige forløb ...

Py, også er det slut med at sove "længe" - i morgen skal jeg atter op kl. 5 for at nå toget til Skive ... Men jeg gør det gerne. For jeg er rigtig glad for at undervise og der er en grund til, at jeg er etfaglig cand.mag. i Dansk: Jeg synes, at det er spændende og udfordrende fag at undervise i - og selvom mine kursister ikke altid deler min begejstring for faget, så er det skønt at undervise dem.

Det er nu lidt af en øvelse, at have så mange bolde i luften som jeg har i øjeblikket. For selvom jeg glæder mig til at komme i gang med at undervise og ser frem til et spændende semester som fuldtids danskunderviser - så er der jo også SMUKSAK, som tager megen af min tid og et mylder af idéer, som det kribler for at få afprøvet og færdiggørelse af en masse andre projekter og ...

Mit brændende ønske for 2013 - er at det bliver året, hvor døgnet får flere timer! Bare en enkelt ekstra time i første omgang ville være skønt! Ellers kan jeg allerede nu forudse, at jeg får mere end travlt ... Til gengæld bliver det da endnu et år, hvor jeg bestemt ikke kommer til at kede mig ;-)

Psst - og som om der ikke sker nok, så er der forhåbentlig snart en flytning på vej! Men intet er sikkert endnu udover en masse drømme og tanker, der fylder i mit i forvejen overfyldte hoved ...

Nå, men tilbage til bøgerne - jeg har travlt! God tirsdag til alle jer skønne læsere og velkommen til alle nye besøgende :-)


5 kommentarer:

  1. Det lyder da også som om, du godt kunne bruge en time mere :)

    SvarSlet
  2. Pu ha, bliver da helt forpustet af at læse. Sender dig de bedste tanker, stort tillykke med det hele.
    Hvis du finder opskriften på den ekstra time, så vil jeg gerne kende den-)

    SvarSlet
  3. Puha det lyder til, at du får et travlt år, men husk nu endelig at passe på dig selv og ikke gå ned med stress, som vi jo desværre ser mange gøre i denne tid, netop fordi man tror, man kan have flere bolde i luften.
    Samtidig kender jeg det godt fra mig selv, at man gerne vil nå det hele netop, fordi det interesserer en og derfor heller ikke vil være det foruden.

    God uge til dig.

    SvarSlet
  4. Næh, tillykke med opgraderingen til fuld tid :)
    Jeg fatter slet ikke, hvordan du får det til at gå op, men mon ikke det lykkes ;)
    Kh

    SvarSlet
  5. Lad os håbe at dit ønske for året går i opfyldelse selv om det nok desværre ikke er det der sker...
    Og held og lykke med det hele... glæder mig til at høre mere om flytning...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...