6. januar 2013

3 x Retro Stjernefanter + Mønster


Så er jeg blevet færdig med de første tre Stjernefanter til butikken - og det er blevet 3 x Retro. Alle tre vintagestoffer er nøje udvalgt og jeg synes, at de tre Stjernefanter er blevet supersøde. Jeg er også blevet bedre til at lave de yndige øjne - men eksperimenterer stadig og de næste elefanter jeg laver vil få lidt anderledes øjne.

Stjernefant i skønt småblomstret vintagestof i grønne nuancer.

En supertøset lyserød Stjernefant

Og en fin gulblomstret Stjernefant

Mine Stjernefanter er så små, at mit - ellers lille - label ser lidt stort ud under den lille hale. Da mønsterdelene netop er små - skal der ikke meget til at formen ændres en anelse, så selvom jeg synes, at jeg klipper og syr meget præcis - så bliver Stjernefanterne ikke identiske og derfor unikke i alle henseende. Det har også meget at sige, hvad man bruger til fyld og hvor meget man fylder i. Jeg har f.eks. fyldt mindre i disse tre end i de første to testelefanter jeg syede forleden.

Jeg er også blevet helt færdig med Stjernefant-mønsteret - og har lavet en fin "vindue-kuvert" til, der matcher mine stofknappekort - samme retrotapet og turkise stikninge.
Jeg har ikke fået trykt mønstrene endnu - så på billedet er vist det originale mønster. Jeg har brugt lang tid på at lave mønsteret og syvejledningen, så jeg håber meget, at jer, som har lyst til at sy jeres egne Stjernefanter, synes at mønsteret er gennemtænkt og nemt at bruge. Det er også planen, at jeg forhåbentlig snart, vil få tid til at lave en billedvejledning her på bloggen, som skal supplere den skriftlige vejledning.

Både Stjernefanter og mønsteret kommer til salg i SMUKSAK fra torsdag d. 10. januar, hvor jeg har min første vagt her i 2013. Stjernefanterne koster 149,-kr og mønsteret 50,-kr. Har du ikke mulighed for at komme forbi Borggade 10 i Aarhus, er det også muligt at købe mønsteret ved at sende mig en mail på turkis@live.dk.

Bestiller du mønsteret pr. mail koster det 40,-kr + porto, men sendes uden den fine "vindue-kuvert". Til gengæld har jeg lavet særlige kuverter, også af tapet og med turkise stikninge, der passer til at sende mønsteret i en lynlåspose. 


Er du interesseret i at købe et Stjernefant mønster - kan du allerede nu forudbestille det. Jeg trykker nemlig mønsteret onsdag og det vil være rart at vide, om jeg skal lave 10 eller 50 ... Skriv blot en mail til mig senest onsdag inden 12  også laver jeg en kuvert klar til dig :-)

UPDATE - jeg sender mønsteret onsdag til alle, der har forudbestilt og overført penge senest onsdag. Jeg sender også torsdag og fredag - og håber, at I får tid til at hygge jer med at sy Stjernefanter i weekenden :-)

15 kommentarer:

  1. De er blevet skide fine Christine :) Tager du ikke en med til mødet onsdag? Vil gerne se dem IRL

    Klem Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille - og ja, jeg tager dem med onsdag ;-) Vi ses!

      Slet
  2. Så fine og mail er afsent med bestilling :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det fint- jeg ønsker mig sådan et i fødselsdags gave :)Nu har jeg været i smuksak et par gange og jeg er imponeret over hvor emget du gør ud af indpakningen- det er så fint :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heidi - ja, jeg synes, at både produkt og indpakning skal være både ordentligt, indbydende og unik :-) Ærgeligt, at jeg ikke har været i butikken da du kiggede forbi - men håber da, at se dig en anden gang så :-)

      Slet
    2. Ja vi mødes vel til blogtræf :)Jeg har været der et par gange, hvor Heidi og Tina har været der

      Slet
  4. Så fine, skal helt sikkert have et mønster. Håber på at kunne hente det i smuksak en dag i næste uge.
    Elles får du en mail efterfølgende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Josefine - Det kunne være hyggeligt, hvis du kunne kigge forbi en dag, hvor jeg er i butikken :-)

      Slet
  5. Dine elefanter er så fine. Jeg og en veninde var forbi butikken i Borggade i lørdags. Det er en vældig fin butik I har der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemari - og ja, vi er også ret tilfredse med vores skønne butik :-)

      Slet
  6. Hvor er det nogle skønne elefanter. Og jeg er helt vild med emballagen til mønsteret. Man må sige at du er en kvinde der har sans for deltaljen :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Line! Ja, jeg synes, at detaljerne er vigtige - og er meget glad for, at der er nogen, som sætter pris på det :-)

      Slet
  7. Jeg har netop fået det fine fine mønster ind ad døren. Og hvor er det bare sirligt og rigtig lækkert. Og meget indbydende. Jeg glæder mig til at komme igang. Tænker at sådan en sag i velour vil være rigtig dejlig at putte med som lille baby.

    Har endnu ikke en blog, men kan sende dig et billede, når jeg har fået syet en eller flere.

    Har du forsøgt at sy nogle af dem i hånden? Tænker det kunne være dejligt at sidde og nørkle med i sofaen:-)

    KH
    H

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, har slet ikke fået svaret dig Helle! Jeg tror, at det bliver meget bøvlet at sy den i velour ... Jeg har skam syet en i hånden og selvfølgelig kan det lade sig gøre, det tager bare noget længere tid ... ;-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...