5. december 2012

Tre små troldenisser

Magnus har haft børnehave-nisserne med hjem i går. Tre grimme små plastiktrolde med henholdsvis uglet pink, grønt og brunt hår ... Det er drillenisser, som laver ballade hos dem de er på besøg - børnene synes, at det er fantastisk sjovt mens forældrene er mere tilbageholdende i deres iver efter at skulle finde på narrestreger til nisserne ... Men eftersom det er nisser, syntes jeg, at de skulle have nogle fine små nissehuer - så det har de nu fået. Jeg havde desværre ikke tid til at lave nyt tøj til dem, selvom det er tiltrængt ... Stadig grimme trolde, men nu med søde nissehuer og jeg fandt da på lidt at skrive i bogen, hvor man skal skrive om, hvad nisserne har lavet af drillerier mens de har været på besøg :-)

Det er tidligt onsdag morgen, hvor jeg stod op til en frostklar smuk stjernenattehimmel - for jeg mener jo, at det stadig er nat når vækkeuret siger man skal op kl. 5.00 ... Men nu sidder jeg i toget og en meget lang dage med både undervisning og hele tre lange møder venter forude, så jeg er først hjemme igen ca. 21.30 i aften og sikkert ikke til meget andet end at se dyner ...

Kan I have en dejlig og forhåbentlig mindre "begivenhedsrig" dag end min ;-)

2 kommentarer:

  1. Neeej, du må ikke sige de er grimme:-) Det er Gjøl trolde. Jeg har haft dem som lille, har endda en meget, meget gammel bog skrevet af Thomas Dam, som startede Gjøl Troldene med en historie om en Cowboy Trold og hans hest, den er sååå sød. Sender lidt positiv tanke til dig om troldene, ha ha. Knus Heidi

    SvarSlet
  2. Ja, jeg havde dem også som lille - men disse tre har være mangt og meget igennem eftersom de har været hjemme hos alle børnehavebørnene de sidste mange år ... Også synes jeg jo netop at det er trolde og ikke nisser! Men nu har de da i det mindste fået nissehuer :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...