6. december 2012

Guldstjerner og visne roser


Det er d. 6. december i dag - og først i dag har jeg fundet tid til/taget mig sammen til - at få lavet årets kalenderlys. Jeg har lavet en lidt utraditionelt juledekoration med gran og visne roser. Roserne er selvfølgelig flottere når de er friske, men jeg synes nu, at de stadig er kønne selvom de er lidt visne. De er fra mine to smukke buketter som jeg fik af henholdsvis mine forældre og min svigermor i forbindelse med åbningen af butikken.
Roserne er alle sart rosa og jeg synes, at det ville være fint med guld papirstjerner til. Stjernerne er flettet i papirbånd fra tidligere års julegaver - og ja, nu ville det jo være fint, hvis jeg havde en skøn anekdote at knytte til netop disse gavebånd, men jeg kan altså ikke huske, hvilke gaver båndene har været bundet om.
Jeg synes, at det er hyggeligt med kalenderlys og selvom dette lys ikke er blandt de kønneste, så har jeg valgt det fordi jeg selv havde det som barn. De røde tal matcher ikke de sarte roser særlig godt - eller omvendt, men jeg er nu fint tilfreds med resultatet. Stjernerne er sat på guldmetaltråd og fungerer derfor som gyldne stjerneskud, samt giver luft og fylde til den ellers kompakte dekoration.

Også er det ellers med at få tændt lyset og dermed give
lidt illusion om, at jeg begynder at kunne følge med i alle
hverdagens og julens gøremål.

Glædelig decembertorsdag :-)

5 kommentarer:

  1. De er så fine stjernerne. Jeg er blevet total inspireret, og har fået lavet en masse selv.

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med stjernerne :) Og lyset minder mig om min barndom.

    SvarSlet
  3. Sikke en god idé med roserne fra buketterne. Det er blevet en super fin dekoration.
    Knus

    SvarSlet
  4. Den er da fin. Er ret vild med de små flettede stjerner :)
    Kh Mette

    SvarSlet
  5. Den er bare så fin - god idé at (gen)bruge blomsterne fra buketten

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...