18. december 2012

DIY: Små papirkugler - og lyn GiveAway!


Som lovet kommer der her en udførlig billedvejlening til,
hvordan du let selv kan lave disse små papirkugler.

Du skal bruge:
8 papircirkler, trekantskabelon, lim, bånd
(vejledning til at lave trekantskabelon kommer snart i egen DIY!)

Da vi jo er i december - har jeg her valgt at lave en julet udgave,
men med andet papir, kan de sagtens pynte hele året.

Jeg bruger decopagelim, som påføres med pensel,
men brug gerne limstift, hvis det er nemmere for dig.

Du lægger din trekantskabelon på forsiden af papiret og folder alle tre sider ind
som på billedet herunder:
Fold ud igen - og gentag med alle 8 cirker

Sæt 4 cirkler sammen til top - og 4 cirkler til bunden

Begynd med at lime siderne på to cirkler sammen
Sørg for at der kommer lim på hele fladen 
og at de to papirflapper limes præcis sammen
Dernæst limes den næste cirkel på - og til sidst den 4.
Det er nemmest at styre, hvis du nøjes med at lime én side sammen ad gangen.

Nu er du færdig med bunden - og skal lime toppen på samme måde.
Dog skal du huske at sætte båndet ind - inden du limer den 4. cirkel


Så er både top og bund limet - nu skal de så limes sammen.
Igen - lim kun én flad ad gangen og sæt flapperne præcis over hinanden

Og nu er du færdig :-)

Håber I kan bruge min DIY
God fornøjelse med at lave fine små papirkugler.


LYN GIVEAWAY!
Vil du også gerne lave disse fine jule papirkugler
Så skynd dig at skrive en kommentar herunder - for så kan du vinde
et lille DIY-sæt til at lave to papirkugler i to størrelser
Jeg trækker en vinder allerede d. 20. dec. kl. 11
- og sender med det samme så vinderen kan nå at lave jule papirkugler
inden jul :-)

30 kommentarer:

  1. Jeg vil gerne være med ;)

    SvarSlet
  2. Jeg er da helt sikkert med :-)

    SvarSlet
  3. Jeg vil også gerne være med :-)
    Kh Line

    SvarSlet
  4. De kugler er bare så søde, så jeg er bestemt med.

    Kh Mette

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine, jeg vil gerne deltage :)

    SvarSlet
  6. Jeg vil gerne deltage, de er rigtig søde.

    SvarSlet
  7. Jeg er med, er ligesom dig vild med stjerner ;)

    SvarSlet
  8. Dem vil jeg gerne vinde, det er da sikkert :).

    SvarSlet
  9. Deltager gerne. Annette-claus@stofanet.dk

    SvarSlet
  10. Jeg vil meget gerne deltage;-) dortemandersen@yahoo.dk

    SvarSlet
  11. Ih hvor fine - jeg er med. :)

    SvarSlet
  12. jeg vil meget gerne deltage

    Kirsti_mt@hotmail.dk
    I anledning af julen er der nu kun 1 lille krav i min accessories.dk giveaway med 8 præmier så skynd dig at kigge forbi og del gerne din egen giveaway på facebook siden
    danske giveaways her

    SvarSlet
  13. De er bare så fine :-)

    Jeg er klart på og ville elske at vinde :-)

    SvarSlet
  14. Dem kunne jeg godt tænke mig at prøve kræfter med. Jeg er desværre meget lidt kreativ og kan jeg få dem til at virke, får jeg måske blod på tanden ;-D

    SvarSlet
  15. Jeg vil gerne være med :)
    Kinaella@gmail.com

    SvarSlet
  16. Jeg vil meget gerne være med :)

    Mette_vindfeld@msn.com

    SvarSlet
  17. Hvor er de søde :)
    idawestphall@hotmail.com

    SvarSlet
  18. Jaaa de er fine! Jeg vil også gerne være med!
    God jul : )
    Hilsen Anna

    SvarSlet
  19. De er så fine
    lonesimfam@live.dk

    SvarSlet
  20. De er så fine
    lonesimfam@live.dk

    SvarSlet
  21. Nej, hvor er de fine kan godt lide farven :-)

    SvarSlet
  22. Hvor er de fine! Og det ser jo slet ikke svært ud (men det er nok lige indtil man skal i gang med at lime ;) )

    m_hoej20(at)yahoo.dk

    SvarSlet
  23. Rigtig fine julekugler! Sådan nogle vil jeg gerne lave. LISE. (frubaggesen@hotmail.com)

    SvarSlet
  24. Tak for invitationen:)
    Hilsen Marlene, 1i11e.1u11e@hotmail.com

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...