29. december 2012

DIY-rammer i papir

Størstedelen af de frygtelig mange gaver vi har givet i år - har været billeder. Eller billederne har været ekstragaver - hvoraf næsten alle har fået ekstragaver. I mit indlæg om de "flade gaver" skrev jeg, at nogle af rammerne til de mange billeder er hjemmelavede. Magnus har lavet de fineste rammer af hamaperler - og jeg har lavet disse tre rammer i papir/tapet. Mine to svigerinder har henholdsvis ét og to børn som jeg har taget nogle skønne billeder af. Dem har jeg fremkaldt forstørrelser af og lavet disse rammer til.

Rammerne er simple at lave: jeg har skåret rammen ud af pap og beklædt med papir. Bagpå har jeg limet turkis stjernepapir. Rammerne er ikke svære at lave, men kræver at man er omhyggelig med at klippe og lime papiret præcist så alle hjørner bliver pæne. Billederne er blot sat fast med maskintape, hvis modtagerne på et tidspunkt gerne vil have dem i en "rigtig ramme". En sidste indskydelse var at påsætte navne og årstal med min labelmaskine og bagpå billederne har jeg skrevet foto-datoen.

Ja, nu mangler jeg jo så bare at få lavet nogle fine rammer til de forstørrelser og øvrige billeder jeg har fremkaldt til vores egen fotovæg ...

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle gode gaver :)

    Super lækre rammer :)

    SvarSlet
  2. Sikke en god ide Christine :) Den vil jeg lige gemme bag øret! Håber du har haft en god jul!
    Knus Julia

    SvarSlet
  3. sikke dog en god ide.. det må jeg da klart også prøve en gang...

    SvarSlet
  4. Yes en god ide! Det skal jeg prøve!
    De er super fine : )

    SvarSlet
  5. Hej Christine
    De er super fine, en rigtig god gave-idé! Og dymo`en er prikket over i`et! :)
    Tak for fin inspiration!

    Ønsker dig et rigtig godt nyt år!

    Kh Marthe

    SvarSlet
  6. Jeg ønsker dig og dine kære et rigtig godt nytår.
    Håber i kommer godt ind i det nye år!
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  7. Ja dine rammer er også skønne :-) hvordan får man lavet dymoen sådan som din er? Er det selve maskinen, eller kan de indstilles til det? Kh Nanna

    SvarSlet
  8. Tak for jeres søde kommentar er :-) Rammerne er nemme at lave og der er jo mange variationsmuligheder.

    Nanna: Det er en "retro-dymo", der trykker bogstaverne på labels

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...