28. december 2012

4-årig DIY-rammer

Det er lidt en udfordring at finde på fine og personlige gaver, som Magnus kan lave. Han er 4½ år og vil gerne lave kreating sammen med mor og selvom han har fingersnilde så må en hjmmelavet "børnegave" gerne både opfylde et oprigtigt ejerskab - at barnet ret faktisk har lavet størstedelen af gaven og gerne skulle synes, at den er sjov at lave - og samtidig være af en kvalitet, udseende og funktion så gaven rent faktisk kan bruges og bringe glæde udover "nej, har du lavet den til mig"

Herover er billeder af to af de personlige gaver som Magnus har lavet. Den ene til hans ynglingsfætter (Frederik) og den anden til Jens - min bror, som Magnus er meget glad for. Magnus har lavet deres forbogstaver i hamaperler som jeg har påsat med en metaltråd.

Selve gaverne bestod af nogle skønne billeder af Magnus sammen med modtagerne - i de fineste rammer lavet af hamaperler. Jeg har lavet den inderste rammer også har Magnus lavet de yderste (kun drengefarver!) Derefter har jeg limet karton på bagsiden af rammerne og indsat billederne samt lavet bagbeklædning og fod så rammerne kan stå.

Jeg synes, at rammerne er blevet yderst vellykkede og Magnus har hygget sig med at lave dem - og kunne slet ikke vente med at give gaverne. Han har også lavet en ramme til morfar og til far (til hans skrivebord på arbejde). 

Rammerne er nemme, hyggeligt og forholdsvis hurtige at lave - og det kan næsten ikke undgås at få et rigtig fint resultat som både barn og voksen kan være ganske tilfreds med. Vi skal i hvert fald have lavet mange flere hamarammer.

Og ja, jeg har skam selv eksperimenteret med nogle "voksenudgaver" af hamarammerne - mere farvekordinerede og nogle lavet af minihamaperler .... Det kræver temmelig meget tålmodighed, men resultatet bliver superfint! Denne stribede ramme er jeg selv ret vild med. Den inderste ramme er neonpink hamaperler. Billedet er et ret sløret instagrambillede - men det bedste billede jeg har af mine tre skønne drenge. 

Jeg skal lige have lavet nogle finjusteringer og finde en masse tid - også er planen, at jeg vil lave nogle rammer til salg i butikken. Men har du selv perler liggende og lidt tålmodighed, så kan du eller dine børn jo selv lave nogle fine rammer til nogle af jeres egne skønne billeder :-) 

5 kommentarer:

  1. Rigtig sød ide med rammerne, men ellers kunne du til en anden gang også lave skåle ud af Hamaperler, hvor du smelter perlerne ned i en ovnfast skål. Disse er også meget lette for små børn at gå til, og jeg har sågar lavet flere af dem ude i de praktikker med stor succes, både børnene og deres forældre har i hvertfald været rigtig glade for ideen.

    Mvh helena
    ps godt nytår.

    SvarSlet
  2. Hvor er eet en fed ide! Carl er lige begyndt at intraderne sig for perler, og jeg elsker at sidde sammen med ham. Er helt vild med den sidste ramme. Tak for ideen.

    Godt nytår. Håber vi blogger meget mere ved idet nye år;-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine, den ide' skal lige på to dó listen, til når Oscar når den alder, og super ide' med billede af modtageren i rammen, så kan det ikke blive mere personligt :-)

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer. Jeg synes netop, at disse rammer er skønne - fordi de er kreativt udfordrende og sjove at lave også for en dreng :-)

    SvarSlet
  5. Den er virkelig bare så fin din sort/hvide ramme Christine. Jeg har lige vist den til Noah Emil, som gerne ville bruge eftermiddagen kreativt. Måske vi kaster os over perlerne :) Kh Tine

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...