4. oktober 2012

Prikket laks med små læg

Nej, det er ikke en særpræget egnsret ;-) Jeg har skam bare designet en nederdel med små fine læg og store lommer - syet af en rest prikket laksefarvet babyfløjl.

I taljen er der påsat brunt babyfløjl, som fungerer som en løbegang til en bred elastik. Jeg håber, godt nok at den passer ... Det er generelt lidt svært med elastik i taljen, for den skal ikke stramme, men heller ikke være for stor.
Det tog lidt tid at sy især fordi jeg designede nederdelen undervejs. De fem læg foran krævede en del knappenåle og tid at lave, men gør nederdelen anderledes og fin. Jeg synes, at den er blevet rigtig skøn og kan godt lide de mange detaljer - men jeg aner ikke om den lille pige, som jeg har syet den til, vil kunne lide den!
Lommeåbningerne er blevet lidt for store synes jeg og det var svært at finde lommestof, der passer til prikker og 'laks'. Kontrakten i den brune talje og skjulte oplægning med brunt kantebånd synes jeg er blevet fint.
Og på det sidste billede kan I også se mit nye sidemærke - dog er dette kun en "test". Jeg venter stadig på de rigtige labels som jeg har bestilt i to udgaver. Flere billeder når de forhåbentlig snart lander i min postkasse.

12 kommentarer:

  1. Kjempelekkert! Likte stoffene og fargene veldig godt!

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare fin, Christine:-) Mon det er et mønster, du vil bruge i butikken? Og hvor mon du har sidemærkerne fra? De er super flotte!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anna. Jeg regner ikke med at skulle sy tøj til butikken, men det er da ikke udelukket. Men der er ikke noget mønster - jeg har bare klippet og syet.
      Mærket har jeg selv lavet grafisk og i første omgang trykt - men skulle gerne i næste uge få de vævede udgaver bestit på etsy

      Slet
  3. Den er altså bare vildt fin =)

    SvarSlet
  4. Meget, meget fin! Er det ikke også sjovt at sy pigetøj? :-) Har netop selv kørt en nederdel gennem maskinen med lommer ligesom dem på nederdelen her. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er jo en fagre ny verden for mig - spændende og udfordrende :-)

      Slet
  5. Den er blevet super fed...syntes du har klaret sammensætningen af stof godt. Du bliver snart nødt til også at lave en girls month ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har vist rigeligt med Boys month - det må være en "pigemor", der laver en pigemåned ;-) Men bidrager da gerne :-)

      Slet
  6. Hvor er den bare lækker Christine... Jeg stemmer alstå for, at den kommer på din produktliste lige med det samme...

    SvarSlet
    Svar
    1. I str. 128 - eller hvad størrelse er det dine prinsesser bruger? ;-) Tror dog jeg overlader det til de andre mere pigetøjs-erfarende smuksakker :-)

      Slet
    2. Sjovt at du lige gætter på str. 128 ;)

      Slet
  7. Hvor er den smuk, og smukke, smukke detaljer!

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...