5. oktober 2012

Lilla og pink!

I modsætning til 'laksenederdelen' tog det ikke så lang tid at sy denne lilla nederdel. Dog var det ikke så simpelt bare at sy taljeribben på da elefantstoffet var meget bredt for at give masser af vidde - så jeg har rynket rigtig meget for at kunne sy ribben på.

Da det ellers ville blive en lidt kedelig lilla med lilla nederdel, har jeg påsyet et smalt satinbånd i pink, som står i flot kontrast til lilla. Det giver nederdelen et elegant pift, synes jeg.

Jeg har lavet en høj taljerib ligesom den blomstrede nederdel. Jeg tror desværre, at denne nederdel er blevet alt for lang, men så må hun jo gemme den lidt. Hvor mange nederdele bruger en snart 3-årig?

Ja, det er nogle lidt uvante farver og syprojekter, der præger bloggen for tiden. Jeg har dog også syet lidt forskellige nyt basistøj til drengene, efterårsbukser, bluser og trøjer - men det har jeg jo allerede vist så meget af - så er det da sjovere med lidt pigetøj til en afveksling ikk´ :-)

Også er jeg jo i gang med at sy en masse testprodukter til Smuksak - så keder mig, det gør jeg ikke! Der er rigtig meget at tænke på, holde styr på, planlægge og gøre. Men det er spændende og udfordrende, nervepirrende og bekymrende, stressende og energifyldt, kreativt og fantastisk - ja, der er mange bolde i luften, hvor jeg nogle dage er ved at tabe en eller to, men heldigvis roterer de alle stadig højt mellem hinanden indtil jeg forhåbentlig snart kan lægge nogle af dem pænt til rette på hylden med færdiggennemtænkte og veludførte opgaver.

Nå, ja - også fylder arbejdet stadig meget, men er spændende og personligt berigende. Drengene er skønne også selvom Alfred sover rigtig dårligt for tiden og Magnus til tider glemmer, hvad "lad vær´med at ..." betyder ... Men dejlige er de og nu er det snart weekend og den skal nydes sammen med familien - og måske bliver der tid til at jonglere lidt med nogle af boldene :-)

God weekend allesammen
Og husk, at solen skinner bag selv de mørkeste skyer 


9 kommentarer:

  1. Min pige 2½ ville elske sådan en nederdel og det ved jeg min den store også ville. Vi elsker elefanter. Så her ville den bringe stor glæde

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor har du egentlig købt stoffet henne? :o)

      Slet
    2. Jeg har ikke selv købt stoffet, men det er vist fra Stof og stil

      Slet
  2. Kan piger få tøj nok??? Ja jeg ved det ikke, for er jo også bare drengemor, og holder derfor lige så meget af at se hvad du laver til dine drenge. Og ser gerne på gentagelser.
    Jeg synes det er spæende med alle dine bolde. Og følger nysgerrigt med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Josefine - der kommer uvilkårligt mere drengetøj, men jeg får ikke altid taget billeder alt hvad jeg syr.

      Slet
  3. helt vild sød nederdel... dejlig stof du har valgt.

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin!
    Og laksedellen fra i går var også lækker. Jeg har syet nederdel til solbjørg i samme stof.
    Det er ret lækkert :).

    Og ja, du har vel ret i at solen må være derude et sted... Men der er godt nok langt derop i disse dage!

    SvarSlet
  5. Tusind tak Maj. Jeg har prikket babyfløjl i mange farver - det er rigtig fint til både tøj og tilbehør.

    Nej, sol har der ikke været meget af i dag! Men i morges cyklede jeg under skyfri stjernehimmel kl. 5.45 - frygtelig tidligt, men ganske smukt :-)

    SvarSlet
  6. Rigtig fin nederdel, det må være sjovt også at prøve at sy lidt pigetøj. Jeg synes det er imponerende med alle de bolde du kan holde i luften, og så endda med to små drenge. Jeg synes det kan være svært nok bare at have studie-bold og familie-bold i luften ;)
    Held og lykke med det hele, glæder mig til at følge mere med i det.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...