4. september 2012

Travl lærerinde

Jeg skrev for et par uger siden, at jeg var på togtur ud i det grå - en grå tirsdag, men med mulighed for lysning forude. Jeg var på vej til Viborg til jobsamtale og jeg fik jobbet!
Jeg er meget glad - men men, det er kun deltid og i Skive!

Hvis det ikke er til at gætte ud fra denne bogbunke på mit bord - så har jeg en cand.mag. i Dansk og er netop ansat som dansklærer for et HF-hold. Jeg blev ansat med det samme og havde en uge til at forberede mig til den første undervisningstime - første time efter sommerferien for kursisterne og første gang jeg skulle prøve at undervise!

Rollen som lærerinde passer mig fint, men der er meget at sætte sig ind i og forberede. Lige nu sidder jeg og laver læseplan for efterårssemesteret og skal vælge et hovedværk de skal læse - en kanoniseret klassiker eller en mindre kendt, men måske netop mere spændende "outsider"? Ja, det er jo mig, der bestemmer!

17 kommentarer:

  1. Hvor vildt Christine(!)
    Stort tillykke med jobbet, det lyder super spændende. Glæder mig til at høre hvilken bog du vælger :)

    SvarSlet
  2. stort tillykke :) Nu har jeg jo selv læst dansk (sprog) og jeg ville ønske, at jeg i gymnasiet havde haft mere grammatik og stilistik, så jeg synes selvfølgelig, du skal vælge Dansk sprog eller Dæmonernes port ;)

    SvarSlet
  3. Stort tillykke!
    Super spændende for dig, kan godt forstå det er svært at vælge, der er jo mange skønne at vælge imellem :o)

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med jobbet! :-) Jeg stemmer på Fru Marie Grubbe. ;-)

    SvarSlet
  5. Fantastisk. Stort tillykke! Og held og lykke med forberedelserne.

    SvarSlet
  6. TILLYKKE kære Christine!! Hvor er det dejligt for dig!! Held og Lykke!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med jobbet :-)

    SvarSlet
  8. Tillykke med jobbet- det tæller alt sammen på cv´et:-) hvor må det være nervepirrende første gang at skulle stå over for en flok elever med store forventninger. Men også enormt givende. God vind med jobbet. Knus Heidi

    SvarSlet
  9. Stort tillykke med jobbet. Jeg synes helt klart du skal vælge et ikke-kanoniseret værk, og måske noget mere nutidigt. Det tror jeg er mere fængende for de unge studerende.

    SvarSlet
  10. Stort tillykke Christine.... Hvor er det dejligt for dig :)

    SvarSlet
  11. Kære christine

    Hvor er det vare dejligt at høre! Også selvom det er langt væk og kun deltid - så er du nu i gang! Og det skal nok åbne døre for mere arbejde.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  12. Gratulerer med jobben! Og lykke til med forberedelsene.

    SvarSlet
  13. Fedt! Tillykke med jobbet! Jeg håber du går en god start : )

    SvarSlet
  14. Stort tillykke med jobbet! Fedt når det lykkes for nogen, - og der er jo så mange gode bøger at vælge imellem...

    SvarSlet
  15. Tusind tak allesammen! Det er skønt at være kommet igang - og til januar får jeg flere timer = endnu mere travl lærerinde! ;-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...