18. september 2012

Grå, turkis og neon!

Jeg må hellere lægge ud med at beklage de yderst dårlige og slørede billeder, men det er ikke nemt at tage billeder af en drenge, der ikke står eller ligger stille! (eller smile)

Alfred mener åbenbart, at det er unødvendigt at kravle - når nu han kan komme ganske hurtigt rundt omkring ved at lege sælunge og møve sig rundt. Det betyder imidlertid, at han bliver kold (og beskidt!) på maven og derfor forkølet.

I aftes syede jeg så disse bukser i tyk isoli med turkise kanter og neondetaljer.


Jeg synes ellers, at jeg havde lavet dem ret lange - men de bliver vist desværre snart for små!
Jeg har lavet dem med udgangspunkt i Elisabeth Gynthers smækbukser, men med en noget andet pasform både i bredden, længden og foroven. Det er ikke til at se på billedet, men der er rib forneden i benene.

Den måde han møffer rundt på trækker han sine bukser af, så smækbukser er en god idé til ham samtidig med at han også har et ekstra lag på maven. Jeg skal derfor have lavet nogle flere til ham og de næste skal gå lidt længere op i halsen - og jeg skal vist i det hele taget have lavet et større mønster til ham!

9 kommentarer:

  1. Elsker den store stjerne på maven.

    SvarSlet
  2. Ov, de er fede! Flot finish, de ser virkeligt prof ud!

    SvarSlet
  3. Det var smart. Det er det der er det gode ved selv at kunne sy. Så kan man lave lige præcis det man står og mangler til børnene...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig det gode ved at sy selv - problemet er så at finde tid til at få syet! ;-)

      Slet
  4. Hvor er de fine. Og de ser dejlig varme, bløde og lækre ud.

    SvarSlet
  5. Hvor er de fede! Min knægt på 10 måneder gør nøjagtig det samme. Har lavet nogle bukser med ekstra høj og smal rib i benene og dem får han sjældent møvet af! Er kanten i ærmegab osv lavet med alm rib der efterfølgende er stukket ned?
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte. Ja, det er en meget smal ribkant, der er syet på hele vejen rundt og stukket ned ligesom jeg har vist i mine DIY for heldragt og body. Næste gang vil jeg dog lave trefolds-ribroleau.

      Slet
  6. Hvor er det bare nogle lækre bukser.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...