28. september 2012

Glade svampe til en lille pige

Er de ikke bare søde og herlige de glade svampe?
Jeg modtog jo en skøn stofpakke fra Susanna i tirsdags, hvor dette fine svampestof var med og det røg i vaskemaskinen med det samme og nu er det blevet til denne bluse til en lille pige.

Det er en rigtig "pigebluse" med buet kant forneden og lidt svaj i sidesømmen og rundinger i raglansærmerne. Jeg har tilsat formsyede ærmerib, der giver lidt puf og holder de måske lidt lange ærmer på plads.
Stoffet er ikke postkasserød, men er lidt mørkere og passer rigtig fint sammen med den mørke turkis(petrol) som kontrast og nedtoner det tøsede lidt samt fjerner en evt. jule-/nisserød-tendens.

Jeg er stadig lidt uvant med pigetøj-syningen, men det er en sjov afveksling fra drengenes tøj og giver andre udfordringer mht. farvevalg m.v.

Kan I alle have en dejlig weekend :-)
Min weekend står i familiens tegn, hvor vi skal holde Alfreds fødselsdag sammen med mine forældre og lillebror.

5 kommentarer:

  1. Så fin... du kan godt kaste dig ud i meget mere pigetøj :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin. Farvekombinationen er rigtig fin, og kunne sagtens gå til en dreng synes jeg (hvis faconen ikke var så piget).

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin:-) Også god weekend til dig:-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin, nu skal jeg også til at igang med strækstoffet! (når jeg altså lige har lært at bruge min nye maskine:))

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin(:
    Og sikke nogle skønne farver.

    Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde nogle børnebøger(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/09/give-away-nr-13.html

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...