13. september 2012

Gisp; jeg syr pigetøj!

Det er ret tydeligt på bloggen, at jeg primært syr drengetøj + lidt tøj til mig selv.
Tøjsyning til små piger er imidlertid meget begrænset og jeg er ret uvant med pigetøj i det hele taget.
Hvad kan en lille pige på 2½år lide? Hvor stor er hun? Hvor lang skal en kjole være?

Siden søde Anna forærede mig en skøn stofpakke, med dette fine, men ret "tøsede", stof med skyer og hjerter - har jeg tænkt, at det bl.a. skulle bruges til en pigekjole.

Nu har jeg fået en kollega, der har en datter på 2½år og hun skal da have en fin kjole.
Så jeg gik på jagt efter et mønster, men forgæves. Lidt overmodigt lavede jeg da bare et selv, men jeg har tilsyneladende slet ingen proportionssans! Kjolen blev alt for lang og "natkjole-agtig"

Hm, dumme kjole - jeg klipper den i stykker ...
Og det gjorde jeg så, men syede den efterfølgende sammen igen efter at have fjernet en del af midterstykket også kom den til at se sådan her ud:

Ja, det ligner da mere en pigekjole til en 2½årig ikk´?
Kjolen har fået pufærmer - kan små piger ikke godt lide det?
Jeg har lavet dobbelt ombuk i den nederste kant,
men ved ikke helt om det er den bedste løsning.

Så skal den bare pakkes ind og gives i morgen.
Nøj, jeg er spændt på om den falder i god jord eller alligevel ender som natkjole ...
Måske jeg bare skal holde mig til at sy drengetøj!

9 kommentarer:

  1. Den er da blevet fin.
    Du kan godt fortsætte med lidt pigetøj ind i mellem, og dine ottobre blade har vel også pigemodeller så vidt jeg ved ;-)
    KH Lene

    SvarSlet
  2. Den er godt nok sød! Jeg er vild med lyseblå i "tøsede" print, det er ellers ikke så tit man kan proppe sin lille pige (frivilligt) i lækker lyseblå. Den skal nok falde i god jord.

    SvarSlet
  3. Jeg er sikker på den falder i god jord, hvis ellers pigen kan lide kjoler, men det kan de fleste piger på 2½ år :-)

    SvarSlet
  4. Jeg synes bestemt også du sagtens kan sy flere pigemodeller. Kjolen er da smadder sød og jeg er sikker på den falder i god jord :)

    Mvh Mette

    SvarSlet
  5. Iih hvor er den blevet god! Fortsæt du bare med det til pigerne også:)

    SvarSlet
  6. Den er supersød.
    Fantastisk stof!
    :) maj

    SvarSlet
  7. Hej Christine
    Den blev da super, super sød! (Godt du vågede at klippe den "istykker" og lave den om, for den blev super vellykket med det nye snit!) Den har du al grund til at være tilfreds med! *smiler*

    Kh Marthe

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare fin, Christine! Virkelig sødt stof, og meget vellykket med dine egne tilrettelser :-)

    SvarSlet
  9. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Selvom jeg virkelig er på udebane, så er det dejligt med lidt udfordring og afveksling med pigetøj. Og hun blev så glad for kjolen, at jeg skal i gang med at sy mere til hende :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...